Prace przy Salci trwają cały czas. Czy to teoretyczne (rysunki) czy też praktyczne - ploterowanie ręczne

Ostatnimi dniami musiałem troszkę (no dobra, na nowo) rozrysować statecznik pionowy. Wyszły pewne błędy w rozwiązaniach pierwotnych. Ale oczywiście w dokumentacji modelu, którą umieszczę już po zakończeniu budowy, wszystkie poprawki i nowe rysunki się znajdą

. Na dzisiaj, po zrobieniu belek kadłuba, "rozwiązałem" kwestię mocowania statecznika poziomego. Obecnie mam wycięte żebra statecznika, kleją się żeberka steru. Na zdjęciach przedstawiam kwestię mocowania statecznika do belki. Może się to wydawać "pierdołą", ale wierzcie mi, że nie znalazłem w sieci opisu, jak to zostało wykonane w modelach. Kombinacje i rozmyślania moje brnęły w kierunku śrubek i nakrętek, ale wydawało mi się, że "cuś" może się nie udać i będzie kicha tak zwana

Wymyśliłem więc takie coś:
1. Pierwszy element od góry to żeberko ze sklejki 2mm - oczywiście "ażurowanie" żebra nie naśladuje pierwowzoru - to tylko zmniejszenie ciężaru. Poza tym nie byłoby zbytnio sensowne naśladownictwo - to i tak znajdzie się pod pokryciem sklejkowym.
2. Drugi to coś w rodzaju uchwytu dla jarzma wykonanego z blachy duralowej 1,5 mm.
3. Trzecia cześć to jarzmo - mocowanie poziomego do belki kadłuba.
4. Czwarta to "okładka" zamykająca całość.
Wszystko razem będzie sklejone żywicą epoksydową. Górny otwór w elemencie duralowym nie ma najmniejszego znaczenia dla konstrukcji modelu - wykonałem go tylko po to, aby w czasie obróbki móc ze sobą skręcić obydwa elementy tak, aby wyszły jednakowo (jarzma będą dwa - po obu stronach belki). Wszystko wyjaśni się w następnych postach z budowy.
Załącznik:
1.JPG [ 351.54 KiB | Przeglądany 9706 razy ]
Załącznik:
2.JPG [ 360.9 KiB | Przeglądany 9706 razy ]
Załącznik:
3.JPG [ 321.35 KiB | Przeglądany 9706 razy ]
Załącznik:
4.JPG [ 321.01 KiB | Przeglądany 9706 razy ]