pepcio 11 pisze:
unikaj produktów na bazie wody
Oprócz klejów nie stosuję chemii na bazie wody. Tylko nitrocellon a jeżeli jakaś bejca to tylko lakierobejca, i nie nakładana pędzlem tylko wcierana - właściwie po godzinie jest sucha.
Wielkimi krokami zbliża się ostateczny montaż modelu i zastanawiam się nad dodaniem jakiś elementów graficznych. Skąpo materiałów na ten temat. Sam Skaut raczej nie należał do popularnych szybowców. W rejestrze znalazłem trzy Skauty o numerach :167, 193, 197. Numer ten był, wnioskując ze zdjęć innych szybowców z tego okresu, umieszczony na stateczniku pionowym pod logo ZASPL i nazwą typu. To jedno. Znalazłem też zdjęcie Skauta z logo LOPP na sterze kierunku i wielkim napisem L.O.P.P. na spodzie płatów. Szybowiec bez kabinki, ale zasadniczo wszystkie egzemplarze w trakcie eksploatacji zostały w nią wyposażone /PKL t.III/. Oczywiście kompletnie nie wiadomo jak były rejestrowane, opisywane szybowce z produkcji w klubach i innych stowarzyszeniach / parę dobrych zdjęć na stronie Piotra Piechowskiego i w NAC/.
Jestem skłonny na swoim Skaucie przyjąć oznaczenia LOPP i może w/w oznaczenie typu, numeru rejestracyjnego. Może trochę wzbogaci sylwetkę. Co bym nie zrobił to i tak pozostaje w sferze domysłów i kompletnie nie będzie to miało odbicia w latającym kiedyś Skaucie.
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo