Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 10 lis 2024, o 21:44

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Post: 31 maja 2013, o 19:44 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3736
Lokalizacja: Elbląg
No dzisiaj latałem sam, szybki wypad na pole i oblot :D .....obiecuję, że będą foty i może filmik ;) Powiem Ci, że skorzystałem z ustawień w nadajniku od "34" ;)
Dzięki za mile słowa :oops:

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 maja 2013, o 21:25 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 gru 2011, o 12:38
Posty: 47
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Gratulacje.Teraz regulacja i kręcenie fikołków ;)

_________________
POL-3796


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 cze 2013, o 11:54 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3736
Lokalizacja: Elbląg
Dziękuję :) Model raczej do wożenia się po niebie niz do fikołków, ale napewno łapa mnie zaswędzi na drobne wariactwo :P

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 cze 2013, o 15:08 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3736
Lokalizacja: Elbląg
Drugi dzień prób w locie.
Zmieniłem łopatki na 10x6, dołożyłem balastu. troszeczkę podmiksowałem stery. Latałem dzisiaj na termice....silna turbulencja, wiatr ale i silne kominy. Szybowiec sprawował sie dobrze. W kominach wymaga uwagi, szczególnie sterowanie SW, poza tym zasadniczo bez uwag. Na nowych łopatkach wznoszenie pewniejsze. Wykręciłem parę kominów, przeskoki między noszeniami bezproblemowe, oczywiście wypróbowałem lądowanie z użyciem "motyla"....wydatnie skraca ściezkę podejścia. Testy i regulacje dopiero się rozpoczęły, wszystko jeszcze przedemną. Lataliśmy razem z Czarkiem. Obiecane zdjęcia, autorem jest Czarek :) .


Załączniki:
DSCN1299.jpg
DSCN1299.jpg [ 210.5 KiB | Przeglądany 12803 razy ]
DSCN1300.jpg
DSCN1300.jpg [ 110.27 KiB | Przeglądany 12803 razy ]
DSCN1302.jpg
DSCN1302.jpg [ 80.47 KiB | Przeglądany 12803 razy ]
DSCN1304.jpg
DSCN1304.jpg [ 75.06 KiB | Przeglądany 12803 razy ]
DSCN1310.jpg
DSCN1310.jpg [ 84.24 KiB | Przeglądany 12803 razy ]
DSCN1315.jpg
DSCN1315.jpg [ 73.78 KiB | Przeglądany 12803 razy ]
DSCN1319.jpg
DSCN1319.jpg [ 214.62 KiB | Przeglądany 12803 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 cze 2013, o 13:21 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3736
Lokalizacja: Elbląg
Narazie pogoda nie jest łaskawa dla szybowników, popracowałem trochę nad modelem. Pomierzyłem wychylenia SW, było +/- 15 st, teraz ustawiłem na 8 st. Wymieniłem kołpak. W "Pelikanie", zerwałem gwint, co prawda dłuższa śruba załatwiła temat, ale zakup zrobiony, trzeba wypróbować. Zakupiłem MpJeta fi 40 mm/4/8/3 Super Cool....wydaje mi się bardziej pasuje do obrysu kadluba, kołpak MpJet jest niższy od Pelikana.... zresztą zobaczcie sami ;)


Załączniki:
DSCN1327.jpg
DSCN1327.jpg [ 140.82 KiB | Przeglądany 12746 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 cze 2013, o 09:44 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3736
Lokalizacja: Elbląg
Kabina w środku, zdjęcia na prośbę Pawła.


Załączniki:
DSCN1328.jpg
DSCN1328.jpg [ 185.85 KiB | Przeglądany 12677 razy ]
DSCN1329.jpg
DSCN1329.jpg [ 177.8 KiB | Przeglądany 12677 razy ]
DSCN1330.jpg
DSCN1330.jpg [ 158.36 KiB | Przeglądany 12677 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 8 wrz 2013, o 14:19 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3736
Lokalizacja: Elbląg
ADW-1 M poleciał dzisiaj z nowymi płatami :) ....z płatami B. Spadek masy modelu gotowego do lotu o prawie 250 gram jest bardzo zauważalne, lepsze wznoszenie i lepiej się lata na termice. Fotka i krótki filmik z pierwszego startu.



Załączniki:
DSCN1724.jpg
DSCN1724.jpg [ 236.55 KiB | Przeglądany 12520 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 wrz 2013, o 19:31 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, o 19:55
Posty: 487
Lokalizacja: Warszawa
Podziwiam Twój zapał w budowaniu i dążenie do perfekcji.
Szkoda, że filmik taki krótki.

_________________
Pozdrawiam.
Stefan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2 sty 2014, o 17:35 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3736
Lokalizacja: Elbląg
W przerwach nad budowaniem nowych modeli, zabrałem się za przygotowania starego sprzętu do nowego sezonu lotnego 2014 :) . Prace nad mAkro zbliżają sie do końca, a do niego potrzebny mi będzie mocniejszy silnik, postanowiłem zamontować w ADW-1m napęd od "34", czyli silnik Tur 2830 1050 kV i regulator 25 A, jakiś HK. Wymieniłem kołpak i łopatki śmigła /9x5/. W wyniku przeróbki spadło delikatnie obc pow nośnej do ok 35 g/dm^2 /waga do lotu 1180g/. Czekam na pogodę aby oblatać "nową" wersję modelu ;)


Załączniki:
DSCN1861.jpg
DSCN1861.jpg [ 101.9 KiB | Przeglądany 12336 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 sty 2014, o 00:06 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3736
Lokalizacja: Elbląg
Poleciał dzisiaj ADW-1m z nowym napędem. Przypominam konfigurację: silnik Turnigy 2830 1050 kV /ok 150 W/, regulator SS 25 A z HK, śmigło na zwykłym kołpaku 9x5, pakiet 2,2 A 3S. Waga do lotu ok 1180 g.
Warunki lotów: wiatr stały 3 m/s w porywach do 4,5 m/s z południa, temp o 5 st. C....czyli zimno ;)
Zmiejszenie masy modelu dało tylnie wyważenie, to muszę poprawić bo konieczna była ingerencja trymera. Wznoszenie pewne, delikatnie mniejsze niż poprzednio. Na tym śmigiełku i z tym silnikiem model bardzo fajnie "zbiera" się do wznoszenia, lot poziomy na ok 50 % obrotów. Ogólnie jestem zadowolony. Utrata osiągów w locie silnikowym niewielka.... Szybowiec ma służyć do latania na termice i odprężającego bujania sie po niebie....wydaje mi się, że spełni moje oczekiwania. Ostateczne regulacje planuję na wiosnę, narazie tylko precyzyjne wyważenie i korzystanie z przyjającej lotom pogody ;)

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group