Wszystkim, którzy czekają na dalsze losy ADW1 - jeżeli są tacy - chciałbym przekazać nowe informacje dotyczące projektu.
Jak zapewne zauważyliście, penetrowałem bieszczadzkie szybowiska z modelem. Latając na Bezmiechowej, parę rzeczy podpatrzyłem, zobaczyłem jak na zboczu latali zawodowcy, szacunek wielki dla nich
. Moja 39-tka okazała się najwolniejszym szybowcem na górze
. Już podczas pobytu w Bieszczadach narodził się w mojej łepetynie pomysł rozwinięcia ADW1 o wersję zboczową. Wszystkie wersje są aktualne. Od czasu powrotu z wakacji, cały czas siedzę i rysuję, analizuję tą wersję. Pogoda, przynajmniej u nas na północy, zachęca do pracy warsztatowej.....więc do dzieła
Kadłub, którego budowę zaprezentuję - chyba w osobnym wątku - będzie wspólny dla wszystkich wersji. Proponuję wersję bardziej utrudnioną, z większym nakładem pracy. Nie będzie to szybowiec dla początkujących.
Ogólne wstęne założenia wersji:
Płat - trapezowy 180/140 cm cięciwa, ok 210 cm rozpiętości, profil RG15
, konstrukcji styro-balsa - rdzenie wycina już hornet20
kadłub....zobaczycie, taka moja metoda, pewnie Wam już znana
Usterzenie o układzie klasycznym, czyli poziomy na kadłubie....
Dzisiaj lub jutro zamieszczę pierwsze rysunki.
Proszę o komentarze i aktywny udział w projekcie
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo