Andrzej Klos pisze:
Skrzydla wydaja sie dlugie w porownaniu do kadluba. Czy przedluzyles kadlub? Pamietasz Twoj model Osa? Chyba mgr zrobil arkusz Excel aby to sprawdzic...
To była Mucha ter easy. W tym modelu chodziło o stateczność kierunkową i skuteczność steru kierunku. Powiększenie powierzchni statecznika i steru a w drugiej wersji także wydłużenie kadłuba w części ogonowej o 50 mm zdecydowanie poprawiło sytuację.
Oczywiście sprawdziłem, przed samym rozpoczęciem rysowania. Zrzut poniżej, można zobaczyć. Współczynnik A równy około 0,88 jest spory i nie widzę tutaj problemów.
Jakby to jakoś zgrabnie odpowiedzieć na resztę propozycji.... Otóż Wicherek /szybowiec/ nie jest w pełni że tak powiem, "użytkowym" modelem, to oldtimer. Wszyscy wiemy jakie wytyczne przyświecały Schierowi podczas projektowania. Wicherek w moim rysowaniu nie jest przerabiany, udoskonalany, nie będzie to kolejna wersja rozwojowa, to ma być Wicherek, możliwie najbardziej zbliżony do koncepcji pierwowzoru. Oczywiście w 100 % nie uda mi się to, ale się staram. Oblatywałem chyba dwa Wichry szybowce na org profilu, o locie szybowcowym właściwie trudno mówić. Sam Papcio Schier proponuje,
podkreślam , proponuje zmianę profilu na inny, bardziej szybowcowy. Zdecydowałem się na Aquilę. Mam lub miałem w sumie 5 modeli na tym profilu i zgadzam się z Tobą całkowicie co do jego charakterystyk. Jednak w spokojnym powietrzu modele latają bardzo dobrze. Termika bardzo przyjemna. Profil pozwoli zachować charakterystykę modelu, zachować w przybliżeniu osiągi oryginału itp/itd.
Modelami old latanie jest relaksujące, spokojne i dające mnóstwo satysfakcji. Modelami old lata się gdy pogoda jest spokojna, słaby wiatr, wtedy kiedy możemy w pełni nasycić oczy widokiem modelu w powietrzu. Czy da się zrobić z Wicherka szybki model na zbocze, szybowiec na silne warunki wiatrowe lub akrobata z silnikiem, pewnie tak, nawet na pewno tylko po co....
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo