Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39 Posty: 3790 Lokalizacja: Elbląg
ali1983 pisze:
sprobowac drazkami cos zaprogramowac
\Właśnie tak próbowałem .
mgr pisze:
Programowanie ogarniemy jak się spotkamy
Liczę na to . Tak czy inaczej wczoraj skorzystałem z opcji "black friday" w HK i sobie zakupiłem regulator z kartą. Jakby co jeden będzie w zapasie a i może karta będzie kompatybilna z moim starym regulatorem. Ten nowy też hk 50A. Gdzieś znalazłem, że można nią zaprogramować ten konkretny regiel. https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-e ... -card.html
_________________ https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze.... SAM 18-007 pozdrawiam milo
Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39 Posty: 3790 Lokalizacja: Elbląg
Testy dzień 3. Rano była pogoda dość znośna, prawie zero wiatru. Szybki wyjazd na lotnisko i udało mi się wylatać dwa pakiety. Dużo startów i lądowań, trochę akro, ale najwięcej testów ustawień. Oczywiście moje próby zaprogramowania regulatora nic nie dały. Zmniejszyłem wychylenia sw, zwiększyłem wychylenie lotek w miksie klapolotek i jeszcze parę drobiazgów. Podstawowym wnioskiem z lotów sobotnich jest konieczność wymiany goleni podwozia głównego. Jest za słabe, bardzo mocno się ugina. Piter kiedyś mi odstąpił model Cap-232, tam jest podwozie z duralu, rozstaw ten sam, trochę wyższe, dzisiaj przerobię i zamontuję w Tukanie. Model zaczyna mi się coraz bardziej podobać, wczuwam się w niego. Jest zwrotny, przyjemny w pilotażu o charakterystyce lotnej zbliżonej do motoszybowca. Duży zakres prędkości, a i można poszaleć . Jest to moja subiektywna obserwacja i odczucie..."każda matka swoje dzieci kocha" Chciałbym aby ktoś inny na nim wykonał parę lotów, zapraszam do testów. Na koniec krótki film z "ukrytej kamery" Miłego oglądania....start na 1/2 max 3/4 gazu .
_________________ https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze.... SAM 18-007 pozdrawiam milo
Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39 Posty: 3790 Lokalizacja: Elbląg
Testy dzień 4. Wymieniłem druciane podwozie na duralowe. Jest wyższe i sztywniejsze, no i nieco cięższe. Nie sprawiło to problemu z SC, pakiet poszedł bardziej do tyłu . Dzisiaj tylko starty i lądowania.
Załączniki:
DSCN4274.jpg [ 268.48 KiB | Przeglądany 19331 razy ]
_________________ https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze.... SAM 18-007 pozdrawiam milo
Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44 Posty: 779 Lokalizacja: Elbląg
Od razu trzeba było zrobić takie podwozie . Przyłączam się do opinii Piotra . Pozwoliłem sobie na mały żarcik . Jako ,że lubię poza modelarstwem malować, wizja lata 2018 .
Załącznik:
P7160611.JPG [ 341.84 KiB | Przeglądany 19322 razy ]
_________________ Cudowne widoki ...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.
Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39 Posty: 3790 Lokalizacja: Elbląg
piter216 pisze:
gratulacje z oblotu
Dzięki
pepcio 11 pisze:
wizja lata 2018 .
No właśnie. Dzisiaj powalczyłem z zaczepem w Tukanie. Można taką rzecz kupić, ale postanowiłem zrobić sam. Z kawałka drutu fi 2mm, nita rurkowego mosiężnego i kawałka blaszki stalowej polutowałem taki oto zaczep. Zamontowałem serwo, ze szprychy rowerowej zaczepik, wszystko poprzykręcałem, posklejałem. Serwo zaczepu zaprogramowałem mikserem "Crow" na kanale 6, pod przełącznikiem. Oczywiście była próba. Podczepiłem kawałek linki i "wyczepiałem" pod różnymi kątami, różną siłą naprężenia.... no działa . Jak pozwoli pogoda zmajstruję jakiś hol, na końcu zaczepię spadochronik od holu gumowego, polatam i wypróbuję niezawodność układu . Kilka zdań o wyposażeniu. Silnik, pakiet i regulator już opisałem. W lotkach SG-92R, podobnie ster wysokości, ster kierunku Hitec HS-85BB+, zaczep TP SG90.
Załączniki:
DSCN4276.jpg [ 130.72 KiB | Przeglądany 19259 razy ]
DSCN4278.jpg [ 153.76 KiB | Przeglądany 19259 razy ]
DSCN4279.jpg [ 152.96 KiB | Przeglądany 19259 razy ]
DSCN4281.jpg [ 148.07 KiB | Przeglądany 19259 razy ]
_________________ https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze.... SAM 18-007 pozdrawiam milo
Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39 Posty: 3790 Lokalizacja: Elbląg
Kupiłem 17 m linki fi 3 mm, pozarabiałem końcówki, dodałem oczka z żyłki, no nic tylko próbować holowanie . Przygotowuję Fokę do holu, jeżeli znajdę pilota to będą pierwsze testy . Wcześniej jednak testy z samą linką i sprawdzenie całego układu.
Załączniki:
DSCN4282.jpg [ 158.43 KiB | Przeglądany 19231 razy ]
_________________ https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze.... SAM 18-007 pozdrawiam milo
Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56 Posty: 1749 Lokalizacja: Gdańsk
Spróbuj porobić statyczne testy wypinania pod obciążeniem. Ponaciągałbym też cały układ, by sprawdzić, że linka nie ma szans na zablokowanie się. Najważniejszy wydaje się wyczep w holowanym modelu...
_________________ Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec ____________SAM 18-025_____________ https://gliders.pl
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników