Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56 Posty: 1753 Lokalizacja: Gdańsk
Gotowe, trenerek czeka na oblot.
Załącznik:
WP_20170623_21_31_51_Pro.jpg [ 272.81 KiB | Przeglądany 12332 razy ]
Waga do lotu: 1514 gram Środek ciężkości wg. obliczeń jest w zakresie 71,6-90,8mm od krawędzi natarcia. Ja typowo wybrałem środek tego zakresu czyli 80mm - wyważenie poprzez pakiet 3S 2,45 Ah oraz 60g ołowiu.
Załącznik:
WP_20170623_21_32_03_Pro.jpg [ 243.91 KiB | Przeglądany 12332 razy ]
Napęd daje 1:1 na pełnym pakiecie, potem 0,9:1 - będzie latać
Załącznik:
ecalc.png [ 154 KiB | Przeglądany 12332 razy ]
_________________ Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec ____________SAM 18-025_____________ https://gliders.pl
Rejestracja: 14 maja 2016, o 21:19 Posty: 177 Lokalizacja: Olsztyn
Widzę że ołów dołożyłeś obok silnika czyli trzeba by było wydłużyć trochę mordkę aby spokojnie wyważać samym pakietem Tomasz ile waży silnik? Rysując ten model zakładałem taki silnik: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aer ... motor.html
_________________ Pozdrawiam - Krzysztof
Ostatnio zmieniony 24 cze 2017, o 09:49 przez kakabe, łącznie zmieniany 1 raz
Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19 Posty: 3019 Lokalizacja: Warszawa
Ja Krzysiek poszedłbym w inną stronę. Wywaliłbym sklejkową kratownicę 5cm za spływem skrzydła. W narożniki wkleiłbym balsowe listwy 5x5mm. Boczki z balsy 2,5-3mm. Co zyskujemy? Skrzynkowy, lekki i zarazem mocny kadłub za skrzydłami, mocny przód i środek kadłuba i prawdopodobną konieczność doważenia tyłu (!) nawet przy tak umieszczonym silniku jak teraz. 3cm2 sklejki wazą 1g, czyli masz do urwania ze 40g rozciągnięte od spływu do ogona. Niech będzie to nawet 20g ale zyskujesz tyle że nie musisz dokładać na przodzie 60g co łącznie daje z 80g. Dodatkowo wręgi za spływem dałbym balsowe a łoże podwozia ogonowego z kanapki sklejkobalsowej . Boczki w okolicach tego łoża wzmocniłbym sklejeczką 0.8mm po to żeby obciążenia od koła przenieść na boczne ścianki kadłuba na dość dużej powierzchni.
Rejestracja: 14 maja 2016, o 21:19 Posty: 177 Lokalizacja: Olsztyn
Witam Sławku Po relacji Tomka z budowy prototypu wprowadziłem wiele zmian, ale nim opublikuję je czekam na obiecany oblot w tą sobotę Każda uwaga i sugestia jest bardo cenna! Sławek - konstrukcja została całkowicie zmieniona - w części ogonowej zlikwidowałem balsę ... Nie wiem czy konstrukcja balsowo sklejkowa części ogonowej jest błędem? Według moich założeń jest to model "rozwojowy" który można by było powiększyć do powiedzmy rozpiętości 2100 mm I w takim wypadku kratownice balsowo sklejkowe mają uzasadnienie! Sławek - jest to "Trenerek" gdzie 20 g w tą czy w tamta zupełnie nie ma moim zdaniem żadnego znaczenia Jeśli założenia konstrukcyjne sprawdzą się w realu to końcowa wersja jaka miałaby być wdrożona do masowej produkcji będzie dopracowana do perfekcji z uwzględnieniem wszelkich sugestii
Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19 Posty: 3019 Lokalizacja: Warszawa
Nie zrozumiałeś Krysiek moich intencji. Konstrukcja balsowo sklejkowa nie jest błędem. Jednak żeby w nieskończoność nie wydłużać przodu wystarczy odciążyć tył. Nie chodzi o odjęcie wagi 20 g z całej konstrukcji tylko o to żeby odchudzić ogon żeby model dał się wyważyć pakietem a nie balastem 60g. Bo 20 g na ogonie i 60g na mordzie to razem 80 a zamiast ołowiu można wsadzić pakiet o 800mA więcej i cieszyć się dłuższym lotem o kilka minut. Konstrukcja balsowa w ogonie spokojnie wytrzyma. Tak na marginesie: moje rurki już się nie lepią od żywicy no i.... dają się zdjąć
Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56 Posty: 1753 Lokalizacja: Gdańsk
Dziś pogoda kiepska, cały czas padał deszcz. Wybrałem się rano do modelarni, wraz z milo zrobiliśmy trochę porządków. Przygotowałem też finalnie trenerka do oblotu - przede wszystkim sprawdziłem czy wszystkie śruby są dokręcone
Potem zrobiliśmy próby kołowania w hangarze - po poprawie zbieżności model zaczął jechać prosto
Nastąpiła przerwa w deszczu bez chwili zastanowienia ruszyliśmy na pas. Oblotu dokonał tradycyjnie milo. Pierwszy lot:
Zmniejszyłem wychylenia SW i drugi start.
Potem start z asfaltu
Załącznik:
WP_20170708_12_56_32_Pro.jpg [ 518.49 KiB | Przeglądany 12166 razy ]
Model momentalnie się oderwał i poszedł prosto przed siebie.
Załącznik:
WP_20170708_12_56_37_Pro.jpg [ 246.71 KiB | Przeglądany 12166 razy ]
Lataliśmy chwilę, silnik pracował około 8 minut, potem odezwał się buzzer - i zaczął znów padać deszcz. Kółka sprawdziły się idealnie, zero problemów ze startem, choć zauważanie dłuższy rozbieg na trawie w porównaniu z asfaltem.
Skrzydło oraz statecznik są zaklinowane na 0 stopni, model ładnie szybuje z lekko zaciągniętym SW - tak ustawiony trym bardzo dobrze działa. Model leci prosto na 50% gazu, na pełnym gazie żwawe wznoszenie. Silnik mimo ciągłej pracy zimny, pakiet letni - chłodzenie jest bardzo dobre.
O wrażeniach z lotu, mam nadzieję, że napisze milo
_________________ Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec ____________SAM 18-025_____________ https://gliders.pl
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników