_________________ Cudowne widoki ...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.
Rejestracja: 4 lut 2012, o 22:56 Posty: 91 Lokalizacja: Elbląg
mgr Puchacz to szybowiec, którym odbyłem pierwszy lot z Kubą P. na lotnisku w Elblągu i za to jestem mu wdzięczny ale przede wszystkim mam z tego powodu do tego szybowca wielki sentyment. Mgr, dzięki za ten model! Piękny on jest. Zbyszek
Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44 Posty: 779 Lokalizacja: Elbląg
Przeglądałem w necie tablice przyrządów i bylem zaskoczony ich dowolnością. Nie masz co przejmować się jej wyglądem. Jak zrobisz, to i tak będzie dobrze. Źródło: Airliners.net
Załącznik:
0347913.jpg [ 261.49 KiB | Przeglądany 14258 razy ]
Załącznik:
0589949.jpg [ 318.26 KiB | Przeglądany 14258 razy ]
Załącznik:
1199317.jpg [ 368.78 KiB | Przeglądany 14258 razy ]
Załącznik:
puchacz3.jpg [ 96.52 KiB | Przeglądany 14258 razy ]
_________________ Cudowne widoki ...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.
Rejestracja: 10 kwie 2015, o 10:34 Posty: 23 Lokalizacja: Warszawa
pepcio 11 pisze:
Przeglądałem w necie tablice przyrządów i bylem zaskoczony ich dowolnością. Nie masz co przejmować się jej wyglądem. Jak zrobisz, to i tak będzie dobrze.
Co do dowolności to nie do końca tak, prędkościomierz montuje się z lewej bo standardowo ląduje się z prawej strony znaków na ziemi. Podczas podejścia do lądowania obserwuje się znaki (wyłożone z płócien) z przodu lekko po lewej na przemian z prędkościomierzem. Stąd jego położenie w większości szybowców z lewej strony. Obok prędkościomierza najczęściej jest dokładniejsze wario 5m/s lub 10m/s bo krążąc patrzymy na te dwa przyrządy oraz na icka lub kulkę z zakrętomierza, na wysokościomierz tylko się zerka więc zazwyczaj jest on z prawej strony w szybowcach. Oczywiście nie jest to regułą ale dobrze przyjętą zasadą. Wario 30m/s jest zazwyczaj po środku z prawej.
pozdrawiam Maciej
_________________ “Bycie drugim, to znaczy być pierwszym który przegrał.”
Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56 Posty: 1749 Lokalizacja: Gdańsk
Andrzej Klos pisze:
Może warto uszczelnić ster wysokości? Duża różnica w efektywności steru.
Z większym obciążeniem, będziesz mógł latać w Gdyni na klifie.
A
Tak zrobię jak tylko pojawią się problemy z SW, na razie chcę zobaczyć jak się będzie zachowywać. Mam wręcz monstrualne wychylenia, już ograniczałem je programowo... -- Model jest gotowy do lotu, zrobiłem półkę na baterię, tak się prezentuje:
Załącznik:
WP_20170321_19_58_36_Pro.jpg [ 363.38 KiB | Przeglądany 14089 razy ]
A tutaj z lipo:
Załącznik:
WP_20170321_19_57_51_Pro.jpg [ 396.63 KiB | Przeglądany 14089 razy ]
_________________ Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec ____________SAM 18-025_____________ https://gliders.pl
Rejestracja: 12 lip 2014, o 07:56 Posty: 1749 Lokalizacja: Gdańsk
Dziś odbył się oblot Puchacza. Tradycyjnie na lotnisku w Elblągu, tradycyjnie pierwsze loty wykonał milo.
Załącznik:
WP_20170401_17_09_02_Pro.jpg [ 297.37 KiB | Przeglądany 14006 razy ]
Załącznik:
WP_20170401_18_25_11_Pro.jpg [ 198.64 KiB | Przeglądany 14006 razy ]
Zaczęliśmy jak zwykle od rzutów z ręki. Z pierwszym lotem nie zdążyłem nagrać, źle ustawiłem telefon więc są tylko zdjęcia.
Załącznik:
WP_20170401_17_13_12_Pro.jpg [ 150.27 KiB | Przeglądany 14006 razy ]
Załącznik:
WP_20170401_17_13_16_Pro.jpg [ 112.08 KiB | Przeglądany 14006 razy ]
Załącznik:
WP_20170401_17_13_19_Pro.jpg [ 111.01 KiB | Przeglądany 14006 razy ]
Załącznik:
WP_20170401_17_13_20_Pro.jpg [ 149.69 KiB | Przeglądany 14006 razy ]
Załącznik:
WP_20170401_17_13_24_Pro.jpg [ 158.08 KiB | Przeglądany 14006 razy ]
Drugi rzut już udało się nagrać. Wszystkie filmy polecam w HD.
Wszystko sprawne, Puchacz spokojnie szybuje czas na lot z holu.
Po tym locie przestawiliśmy trym 'na mordkę' o jeden klik. Kolejny hol
Emocje jeszcze nie opadły, jestem bardzo zadowolony. Puchacz bardzo fajnie prezentuje się w powietrzu, ten widok naprawdę cieszy oko Moje obawy o obciążenie powierzchni koniec końców okazały się nie istotne. Puchacz ma duży zakres prędkości, potrafi się dość łatwo rozpędzić i przyspieszyć lot, potrafi także lecieć spokojnie i wolno. Jest czuły na stery, każde dotknięcie drążka - powoduje natychmiastową reakcję.
Uwagi wymaga start, Puchaczowi trzeba nadać znaczną prędkość początkową, sam hol bardzo stabilny.
_________________ Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec ____________SAM 18-025_____________ https://gliders.pl
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników