SZD-25 Lis skala 1: 5 model cało drewniany z Oldgliders.
Nie mogę dojść jak między tekstem wstawić zdjęcia . Wychodzi mi hurtem do dołu lub u góry
Witam. Model leży u mnie od grudnia i nabierał mocy ( musiałem inny skończyć), co nie znaczy ze nic się nie działo. Zakupiłem kit z zestawem bagnetów i rurek. Po przymiarkach posiadanych silników zainwestowałem w proponowany na forum silnik XPower XC3522/5 LS z dedykowaną piastą, co bolało cena dorównuje kitowi, ale jak można zobaczyć w necie prawie nie widać ze będzie motoszybowiec.
Zakupiłem tez odpowiednia ilość brakującej balsy, hamulce elektryczne, koveral, plecionkę wędkarską. Model będzie klejony distalem standard oraz kleje Rapid oraz Titebond Original Wood Glue i oczywiście CA. Kadłub będzie zalaminowany szkłem 48g/m.
Serwa kierunek i wysokość to Turnigy MG930 4,5kg ( bo takie mam w zapasie )
Lotki HS82MG albo Corona CS-239HV Analog Slim Wing Servo (Metal Gear) 4.6kg / .13sec / 22g (na razie nie mam żadnego )
Liczę na rady i pomoc w ukończeniu modelu. Szczególnie w zrobieniu skrzydeł oraz identyfikacji elementów co do czego.
Heling do kadłuba wykonany z płyty zakupionej w markecie ( tną na wymiar niewielkie koszta) obciążony podstawą z płyty meblowej + stopki z filcu . Stoi mocno i stabilnie dobrze się montuje kadłub. Widać wielkość w porównaniu do wkrętarki.
Wszystkie elementy wymagają obróbki w celu pozbycia się włosków po frezowaniu.
Frezowanie zapewnia idealnie prostopadłe cięcie oraz brak przysmalenia od lasera ( mógłby być ostrzejszy frez ). Jak na razie wszystkie elementy pasują do siebie bardzo dobrze.Pomysł z stabilizacją aluminiowymi rurkami bardzo dobry, wszystko wychodzi proste.
Konstrukcja kadłuba kleję distalem standard.
Wykonałem tez przystawkę do frezowania listew na dźwigary. Listwy musza mieć około 150cm, skleję z dwóch na zakos 1: 12 oraz owinę nicią kewlarową ( plecionka wędkarska) w teście tak to wygląda. Frezowany pod kątem profil aluminiowy z rowkiem, w który dopasowana jest listwa dźwigara + dremel z frezem.
Do kleiłem elementy kierunku do kadłuba, ustabilizowane do związania kleju.
Listewki ze sklejki wymagające skręcenia namoczyłem punktowa płynem do okien z amoniakiem.
Zamocowane do wyschnięcia potem doklejone distalem.
Dokleiłem podłużnice. Zostały tylko dwie ale je dopiero na końcu na razie nie mam dostępu do nich.
Jak widać niektóre musiałem giąć na mokro za pomocą płynu do okien.
Zacząłem szlifować podłużnice przed pokryciem kadłuba aby się zlicowały z bryłą kadłuba.
Wikend ! - dokończę szlifowanie, wpasuje mocowanie silnika.
Załącznik:
1.jpg [ 124.73 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
2.jpg [ 65.44 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
3.jpg [ 168.56 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
4.jpg [ 87.57 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
5.jpg [ 196.01 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
6.jpg [ 154.03 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
7.jpg [ 180.01 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
8.jpg [ 65.56 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
9.jpg [ 110.65 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
10.jpg [ 145.57 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
11.jpg [ 138.74 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
12.jpg [ 139 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
13.jpg [ 137.46 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
14.jpg [ 150.52 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
15.jpg [ 123.06 KiB | Przeglądany 12085 razy ]
Załącznik:
16.jpg [ 151.82 KiB | Przeglądany 12039 razy ]
Załącznik:
17.jpg [ 96.94 KiB | Przeglądany 12039 razy ]
Pozdrawiam Sławomir