Poprzedni post usunąłem, bo w sumie nic szczególnego nie wnosił. Szczegółowiej odpowiadając na pytanie Moleja, robienie (w moim wykonaniu) takiej wręgi wygląda następująco:
1. Według wcześniej narysowanych zarysów wręg rysuję wręgę na nowo z tym, że wrysowuję już listewki i kształt poszczególnych łączników.
2. Po narysowaniu robię ksero.
3. Następnie z kopii rysunku wycinam fragmenty z łącznikami i naklejam na sklejkę 4 mm, najzwyklejszym klejem w sztyfcie. Klej ten wystarczająco dobrze przykleja papier do sklejki i daje się bardzo łatwo usunąć, choćby szlifowaniem.
4. Elementy wycinam ręcznie piłką włosową używając cienkiego brzeszczotu do metalu - pozwala precyzyjnie ciąć i nie robią się zadziory. Wycinam na najzwyklejszej podstawce (deseczce) do wycinania piłką włosową - ja to nazywam "jaskółką"
5. Po wycięciu usuwam przyklejony papier i dopasowuję poszczególne elementy iglakami, przy czym dokładnie i precyzyjnie staram się zrobić przede wszystkim wcięcia, które posłużą później do wklejenia listew konstrukcyjnych wręg i podłużnic kadłuba.
7. Teraz na cienkiej sklejce odrysowuję kształt łączników.
8. Na wykonanym wcześniej rysunku wręgi przyklejonym taśmą klejącą do deski montażowej rozkładam kawałek cienkiej folii spożywczej, układam wycięte łączniki i blokuję je szpilkami.
9. Następnie dopasowuję wyszlifowane wcześniej odcinki listewek, wklejam je we właściwe miejsca wikolem i blokuję szpilkami.
Załącznik:
6.JPG [ 273.29 KiB | Przeglądany 12274 razy ]
10. Gdy schnie konstrukcja, nożykiem wycinam ze sklejki odrysowane wcześniej łączniki, ale uwzględniam tylko wycięcia na podłużnice kadłuba - w czerwonym kółku na zdjęciu. Po odpięciu wręgi od deski całość szlifuję papierem ściernym tak, żeby wręga miała jednakową grubość w miejscach klejenia. Wycięte (teraz już to nakładki wzmacniające

) przyklejam we właściwych miejscach sklejonej wręgi.
Załącznik:
7.JPG [ 332 KiB | Przeglądany 12274 razy ]
11. Po wyschnięciu całości znowu idą w ruch iglaki i papier ścierny. wewnętrzne krzywizny elementów sklejkowych szlifuję... papierem ściernym owiniętym na ogniwku R6 - bardzo przydatny przedmiot

. Później tylko wyszlifowanie wręgi z zewnątrz (kontrolując cały czas zewnętrzny obrys wręgi!) i usuwanie drobnych wad "optycznych" w innych miejscach
I w sumie to chyba tyle...
