Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 17:38

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 paź 2011, o 14:29 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2011, o 15:44
Posty: 119
Lokalizacja: Łódź
Witam.
Dobrze, że dziś sobota. Do rana bawiłem się TCAD-em. Bardzo fajny program.
Na fotografii jest jedna z wielu moich prób rysowania części modelu. Same elementy są od czapy, tak po porostu, by zilustrować problem. Mianowicie jak przesuwać elementy względem siebie. I jak robić to precyzyjnie. W przypadku zilustrowanym poniżej chodzi o przesunięcie "żeberka" na dół, na koniec "dźwigarów".
Załącznik:
eberkoilistewki.jpg
eberkoilistewki.jpg [ 53.16 KiB | Przeglądany 8320 razy ]

I jeszcze jedno, jak nie gubić rysunku na płaszczyźnie roboczej w wyniku zmniejszania lub przesuwania obrazka. Innymi słowy jaką funkcją przywołać poprzedni wycentrowany widok.
Może banalne, ale kilka rysunków zgubiłem.

Pozdrawiam i wracam do rysunków.

_________________
Pozdrawiam, Marcin.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2011, o 14:38 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2964
Lokalizacja: Warszawa
Przełącz rysunek w tryb szkieletowy czyli bez renderów, zaznacz żebro strzałką, wyłącz NO SNAP, w obrębie żeberka kliknij prawym myszy i wybierz EDIT REFERENCE POINT , skieruj strzałkę myszy na punkt żebra w którym ma się łączyć z końcówką dźwigara i zatwierdź lewym myszy teraz w tym miejscu pojawi się kropka żłólta . łapiąc myszą za tą kropkę przeciagnij żebro do końca dźwigara. Jeżeli miałeś wączony Vertex, Middle Point i Divide Point to żebro zostanie automatycznie przysunięte do dźwigara.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2011, o 15:31 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2011, o 15:44
Posty: 119
Lokalizacja: Łódź
Dzięki.
Jestem uradowany jak nie wiem co.
Załącznik:
centropatbeta.jpg
centropatbeta.jpg [ 51.85 KiB | Przeglądany 8320 razy ]

Można pozycjonować obiekty wpisując wartości współrzędnych? Widoczne na obrazku elementy ustawiałem ręcznie na oko, więc listwy są nieco nierówne, ale i tak jestem zadowolony.
Dużo jeszcze przypadku w moich działaniach, jak np. te nie do końca wycięte otwory w "żebrach". Usiłowałem dodać je już później po przekonwertowaniu na 3D i na ustawieniu w menu PROPERTIES grubości żebra i wyszło jak widać. Coś musiałem sknocić - jeszcze wrócę do tego.

Idę dać dziecku jeść, bo mi jeszcze zejdzie.

_________________
Pozdrawiam, Marcin.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2011, o 15:37 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2964
Lokalizacja: Warszawa
Zasada jest bardzo prosta: zawsze najpierw rysujemy wszystko w 2D, zamykamy linie w polylinie, zapisujemy plik. Potem otwieramy i zapisujemy "save as" z końcówką np "3d" i na tym pliku robimy eksperymenty z rederowaniem. O ile zawsze możemy wyprowadzić z rysunku 2D elementy na 3D to odwrotnie nie jest już tak łatwo i przestaje być wesoło.
Do robienia azurów wewnątrz żeber użyj funkcji offset od wewnątrz wręgi , potem potniesz ten offset a z pociętych części zrobisz ażury. Dla mnie ten sposób jest wygodny i stosuję go od zawsze.

Widzę że kółka nie przeszły na wylot. Jak masz wręgę o grubości 2 mm a musisz wyciąć w nej kółko o średnicy 3mm to zrób okrąg o średnicy 3mm i grubości 30mm zainstaluj go tak we wrędze żeby przechodził przez nią na wylot. Następnie użyj Funkcji 3D Bolean a konkretnie 3D substract , odejmiesz jeden element od drugiego i bedzie ok, czasami łatwiej jest użyć Intersection3D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2011, o 07:14 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2011, o 22:56
Posty: 36
Lokalizacja: Moskwa
Cytuj:
Zasada jest bardzo prosta: zawsze najpierw rysujemy wszystko w 2D, zamykamy linie w polylinie, zapisujemy plik. Potem otwieramy i zapisujemy "save as" z końcówką np "3d" i na tym pliku robimy eksperymenty z rederowaniem.

Metoda prosta i właściwa!
Istnieje jednak czasem potrzeba modyfikowania kształtów juz w rysunku 3d. Dobrze jest mieć nawyk porządkowania elementów na warstwach i poprawnie ich uzywać. To podstawa!

Cytuj:
O ile zawsze możemy wyprowadzić z rysunku 2D elementy na 3D to odwrotnie nie jest już tak łatwo

Nie wiem jak działa TurboCad. Jestem prawie pewien, ze ma dużo wspólnego z AutoCadem.
Ja w Cadzie prawie zawsze modeluję 3d w celu wygenerowania odpowiednich elementów 2d. Polecenia "Section" i "slice" tną bryłę płaszczyzną albo generują przekrój. Na początek wiele więcej nie potrzeba.

_________________
latać! mi się chce


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2011, o 07:17 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2964
Lokalizacja: Warszawa
Używam tych funkcji w momencie kiedy muszę wyciąć przekrój z części kadłuba za kabiną zwanej "garbem"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2011, o 16:11 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2011, o 15:44
Posty: 119
Lokalizacja: Łódź
slawekmod pisze:
Przełącz rysunek w tryb szkieletowy czyli bez renderów, zaznacz żebro strzałką, wyłącz NO SNAP, w obrębie żeberka kliknij prawym myszy i wybierz EDIT REFERENCE POINT , skieruj strzałkę myszy na punkt żebra w którym ma się łączyć z końcówką dźwigara i zatwierdź lewym myszy teraz w tym miejscu pojawi się kropka żłólta . łapiąc myszą za tą kropkę przeciagnij żebro do końca dźwigara. Jeżeli miałeś wączony Vertex, Middle Point i Divide Point to żebro zostanie automatycznie przysunięte do dźwigara.


Jak widać parę postów wyżej udało się, ale nie zawsze tak jest. Często chcąc połączyć, np. dwa prostopadłościany (jeden pionowy, drugi poziomy) w literę L, robię tak jak napisałeś. W rzucie z góry dociągam jeden element do drugiego, by przekonać się - w widoku w perspektywie, że nie tworzą L, ale np. T. Gdy z kolei łączę w trybie perspektywy, to w rzucie z góry lub innym ujęciu okazuje się, że elementy są obok siebie. Doskonale to widać już w tej perspektywie pierwszej, kiedy wyrenderuję obrazek. Obiekt, który powinien być z tyłu jest na pierwszym planie. Dopiero próbując łączyć elementy w różnych rzutach i perspektywach udaje mi się uzyskać oczekiwany efekt. To normalne? Co robię źle?

_________________
Pozdrawiam, Marcin.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 paź 2011, o 16:22 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2964
Lokalizacja: Warszawa
Czasem tak się dzieje. Jak będziesz klikał Edit reference point to rób to w obszarze zaznaczonego obiektu. Gdyby to nie pomogło to zaznacz jeszcze raz i wciśnij Default Reference Point a potem znów EDIT REFERENCE POINT i ustaw ponownie ten punkt. Spróbuj wyłączyć Divide i middle point zostawiając sam Vertex.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group