Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 12:34

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11 lis 2011, o 22:13 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2011, o 08:44
Posty: 102
Lokalizacja: Lublin
Witam

Mam kolejne pytanie z serii nudne głupie i laickie ;)
Tak jak w temacie chciałbym dowiedzieć się jak tworzyć nowe płaszczyzny wiem że służą do tego narzędzia zaznaczone w kółku
Załącznik:
pulpit1k.jpg
pulpit1k.jpg [ 46.38 KiB | Przeglądany 9935 razy ]

co więcej znam ich działanie :shock: :lol: natomiast mam problem z ustawieniem płaszczyzny równolegle to płaszczyzny "home" jest to kluczowe do wyciągnięcia po profilach (projektowania zbliżonego do tego jak np. z wątku o modelu mucha :) lub innego 3d)

Ps:Znalazłem sposób poprzez zdejmowanie prostopadłej płaszczyzny z bryły za pomocą funkcji "workplane by entity" ale co z płaszczyznami pod kątem no i co tu wiele mówić mało to profesjonalne.

Pozdrawiam Michał


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lis 2011, o 22:20 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2964
Lokalizacja: Warszawa
Łooohoho, z tym tematem już nie do mnie, nie używałem tego typu rzeczy i sam chętnie się dowiem o co chodzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lis 2011, o 00:39 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2011, o 23:32
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa/Bieliny
To nie jest pytanie głupie i laickie. Co prawda dopiero co zainstalowałem trialową wersję TC18 (i nie wiem jak długo będę się z nią przyjaźnił), ale domyślam się - na podstawie Autodesk Inventora, którego używam, a kiedyś używałem - Solid Edge'a i Unigraphics NX, że to tzw. "płaszczyzny konstrukcyjne" ("construction plane"), albo ich odpowiedniki. Same płaszczyzny można przesuwać względem siebie równolegle, obracać o kąt, kopiować. Można na nich tworzyć nowe szkice, rzutować szkice z z równoległych już istniejących płaszczyzn. Bardzo pomocne narzędzie przy tworzeniu brył lub powierzchni "przeciąganych" przez szkice. U nas tymi szkicami są przekroje - wręgi kadłuba lub żebra skrzydła.

_________________
Szczepan


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lis 2011, o 18:04 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2011, o 08:44
Posty: 102
Lokalizacja: Lublin
Panie Sławku jak pan nie wie jeżeli zrobił Pan np te kapcie do funtany czy to ost wyciągnięcie pitsa ??? ;)

Szczepan pisze:
To nie jest pytanie głupie i laickie.


Cieszy mnie to niezmiernie :) :)

Dokładnie chodzi o to co kolega napisał. Znaczy dokładnie o tworzenie nowych "workplane".
Znalazłem taki patent
Dajmy na to że chce stworzyć walec zwężający się o nie centrycznych okręgach składowych :)

Zaczynam w 2D, buduję prostokąt który zamykam
Załącznik:
zd1db.jpg
zd1db.jpg [ 56.89 KiB | Przeglądany 9935 razy ]

Potem przechodzę w 3D i robię bryłę poprzez proste wyciągnięcie
Załącznik:
zd2q.jpg
zd2q.jpg [ 55.73 KiB | Przeglądany 9935 razy ]

Następnie za pomocą funkcji Workplane by facet robię nową płaszczyznę pracy
Potem następną ale nie chce już pokazywać bo wygląda to tak samo
Załącznik:
zd3r.jpg
zd3r.jpg [ 56.93 KiB | Przeglądany 9935 razy ]
Załącznik:
zd4vw.jpg
zd4vw.jpg [ 54.85 KiB | Przeglądany 9935 razy ]

Kolejnie gdzieś na głównej płaszczyźnie pracy robię profile (okręgi)
Załącznik:
zd5b.jpg
zd5b.jpg [ 59.53 KiB | Przeglądany 9935 razy ]

Następnie wybieram płaszczyznę pracy i potem przenoszę za pomocą funkcji Place on workplane przerzucam profil na właściwą płaszczyznę
Załącznik:
zd6h.jpg
zd6h.jpg [ 60.77 KiB | Przeglądany 9935 razy ]
Załącznik:
zd7j.jpg
zd7j.jpg [ 58.16 KiB | Przeglądany 9935 razy ]

Potem usuwam sześcian zrobiony na początku i wyciągam po profilach
Załącznik:
zd8f.jpg
zd8f.jpg [ 56.9 KiB | Przeglądany 9935 razy ]

KONIEC :)

Metoda prosta jak budowa czołgu T-34 ale myślę że z profesjonalizmem i wykorzystanie pełnych możliwości przerobowych TC nie ma wiele wspólnego :) Poza tym zaprojektowanie modelu który teraz planuje było by ultra upierdliwe. Zatem proszę o jakieś sugestie pomoc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lis 2011, o 18:23 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2964
Lokalizacja: Warszawa
No ja nie wyciągam brył z rzutów, rysuję 2D a tym przekroje, potem ustawiam je w odpowiedniej kolejności i używam prism albo Lofting- Lofting jest w Trialu i dlatego korzystam z niej bardzo rzadko. W każdym razie skomplikowane kształty muszą przynajmniej u mnie być oparte na wręgach. Wrzucę potem screen z pola roboczego pokazującego rysowanie pittsa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lis 2011, o 19:41 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2011, o 08:44
Posty: 102
Lokalizacja: Lublin
No tak ale chodzi o to jak Pan ustawia prostopadle nowe płaszczyzny pracy ???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lis 2011, o 20:03 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2964
Lokalizacja: Warszawa
Z tym panem daj spokój. Co do płaszczyzn to przełączam tyko rzuty i perspektywy. Może korzystam z workplanów ale nieświadomie :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lis 2011, o 20:10 
Nie wiem czy dobrze rozumnie, ale czy chodzi Ci Misiek o ustawianie w konkretnej osi elementów. W przypadku walca przekroju górnego i dolnego ???
Jeśli tak, to kreśl w 2d, obróć element do płaszczyzny w której ma się znajdować wyznacz na przekrojach osie, obrócone przekroje przeciągnij do osi wyznaczającej odległości między nimi - to jeśli chodzi o rozłożenie w przestrzeni. Natomiast trzeba to przerobić teraz na siatkę 3d, nie znam TC ale w moim sofcie z jakiego korzystam zaznaczasz 4 bądź 3 elementy tworzące bryłę i gotowe grubość materiału uzyskujesz tworząc równoległą do siatki 3d oraz łącząc krawędzie tych dwóch siatek.


Na górę
  
 
Post: 12 lis 2011, o 20:28 
Jeszcze fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
  
 
Post: 14 lis 2011, o 15:55 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2011, o 08:44
Posty: 102
Lokalizacja: Lublin
Dzięki wielkie Panowie za odpowiedzi już wiem jak to prościej robić niż jak dotąd robiłem robić
Znalazłem funkcję która do tej operacji była kluczowa mianowicie Toggle 2D/3D otwierające się po zaznaczeniu profilu i umożliwiające jego "czasowe przeniesienie do 3D" oraz możliwość wygodnego przemieszczania po projekcie :)
Jeszcze raz wlk dzięki Panowie za pomoc wszystkie komentarze pomogły.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group