Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://www.forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Cobra - wręgi http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=8&t=64 |
Strona 3 z 5 |
Autor: | PiotrKostek [ 11 paź 2011, o 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Cobra - wręgi |
Też nie działa... kicha jakaś:) |
Autor: | PiotrKostek [ 12 paź 2011, o 22:28 ] | ||
Tytuł: | Re: Cobra - wręgi | ||
Pójdźmy dalej Zrobiłem przykładowy rysunek - trzy wręgi i nakładka na górę. Ułożyłem mniej więcej jak mają być. Poniżej jest kreskowy widok z boku - wręga 1, wręga 2 (ułożona pod kątem) wręga 3, na wszystkim wspominana nakładka - ma wiązać wręgi. Problemy do pokazania : 1. Czy mogę wręgę 3 automatycznie dopasować (szerokość) do nakładki? w tej chwili widać, że jest od niej szersza. I ogólnie czy można dociągać wielkość elementów do jakichś linii? 2. Jak przejść do trybu 3d, czy rzutów i zacząć to wszystko układać? Możesz mi pokazać jak to układać? 3. Jak zrobić osie symetrii elementów - żeby ukłądać je w osi modelu 4. Jak przesuwać elementy klawiaturą? żeby je dokładnie pozycjonować PS. Nie przejmujcie się niedokładnością elementów - dopiero się uczę. Fajny ten CAD Mam koncepcję rozwiązań w tym modelu a warsztat mnie ogranicza dramatyczne uczucie
|
Autor: | Paweł W. [ 12 paź 2011, o 23:56 ] |
Tytuł: | Re: Cobra - wręgi |
PiotrKostek pisze: Też nie działa... kicha jakaś:) Plik bitmapy musisz mieć zapisany w jakimś miejscu i po wklejeniu do TC nie przenosić go ani nie kasować. TC "zasysa" zawartość pliku bitmapy do rysunku, a nie zapisuje bitmapy wewnątrz rysunku. Mam nadzieję że zrozumiale opisałem |
Autor: | slawekmod [ 13 paź 2011, o 08:11 ] |
Tytuł: | Re: Cobra - wręgi |
Dwa z zapisanych przez Ciebie elementów nie są poprawnie zamknięte co widać przy renderach. Tutaj zrobiłem dość prosty opis zmiany 2D na 3D oraz nadawanie grubości elementom viewtopic.php?f=8&t=75 Resztę wyjaśnię Ci potem. Załącznik:
|
Autor: | PiotrKostek [ 15 paź 2011, o 13:45 ] |
Tytuł: | Re: Cobra - wręgi |
powoli się przebijam. Właśnie odkryłem dlaczego nie mogę rysować na rzutach (workplane) Czy możesz mi jeszcze poradzić jak łatwo i prosto skalować te wręgi w odniesieniu do innych elementów ? z tym nie mogę sobie poradzić... Edit: Jak dodać oś symetrii do wręgi, żeby je sobie łatwiej pozycjonować? Albo jak się to robi |
Autor: | slawekmod [ 15 paź 2011, o 14:29 ] |
Tytuł: | Re: Cobra - wręgi |
Skalowani jest proste. Jeżeli w rzucie kadłuba od góry rysujesz wręgę to mierzysz jej szerokość wyłączając NO SNAP i klikasz na Orthogonal . Potem przejeżdzasz myszą na końce tej kreski ( wręgi) i masz już jej szerokość lub inaczej : właczasz No Snap , znaczasz strzałką kreskę która wskazuje wręgę i odczytujesz z jej długość w polach SIZE X LUB Y ( w zależności jak narysowałeś wręgę na ekranie -poziomo lub pionowo) . Najeżdżasz myszą na okni size x lub y i tam masz podaną długość , robisz prawym "kopiuj" kopiujac wymiar z tego okienka. Teraz zaznaczasz rysunek wręgi która ma tam być umieszczona i wklejasz wymiar to okenka odpowadającego za szerokość. W oknach SCALE X lub SCALE Y pojawia Ci się mnożnik powiększenia który to wpisujesz woba okienka SCALE x i Y . Po naciśnięciu enter wręga zostanie zmniejszona lub zwiększona do wymiaru jaki był w kadłubie. Na upartego mogę zrobić jakieś screny ale zeszło by z tym dość dużo czasu. Oś symetrii mozesz uzyskać poprzez wyłaczenie No SNAP , kliknięciu na pionową konstrukcyjną i umieszczeniu jej w najwyższym punkcie wręgi a potem rysując przez jej środek odcinek polylini. Na koniec możesz spiąć wszystko Funkcją CREATE GROUP . Create Group trzyma wszystkie zaznaczone detale w kupie dopóki nie klikniesz na Explode (zaznaczając oczywiście uprzednio ten element) Jak będzie problem to mogę screena machnąć ale to potem albo jutro. |
Autor: | PiotrKostek [ 16 paź 2011, o 01:03 ] | ||
Tytuł: | Re: Cobra - wręgi | ||
Może po moim projekcie nie widać, że twoje rady działają, ale działają i wiem coraz więcej Teraz brakuje mi czasu, więc tak sobie tylko szkicuję problemy Teraz sprawa poważniejsza - poskładałem sobie dziób, chciałbym zrobić podłużnice - podcięcia we wręgach - próbowałem to zaznaczyć linią na rysunku. O ile z samymi podcięciami sobie poradzę - pokazywałeś to już, to jak sobie poradzić z umiejcowieniem takowych ? Kombinuję, że trzeba by zrobić styczną do tych trzech wręg - tylko jak ? przy założeniu, że podłużnicą będzie prostokątna listewka - ew. wygięta.
|
Autor: | slawekmod [ 16 paź 2011, o 08:13 ] |
Tytuł: | Re: Cobra - wręgi |
Podłużnice rysuję w rzucie bocznym rysunku 2D, wyznaczam ją bezierem tak żeby tworzyła łagodny łuk , potem zaznaczam we wręgach miejsca na podłużnice i rysuję je w taki sposób że są prostopadłe do danego odcinka obwiedni wręgi.Poniżej przykład na wręgach pittsa s1 Załącznik: obejrzałem Twój rysunek, są w nim pewne niedokładności które trzeba by poprawić. Bardziej chodzi o ustawienie elementów wzgledem siebie bo są delikatnie poprzestawiane. Jeżeli ma być to wizualizacja 3D to trzeba nadać elementom grubość przed składaniem. Z obiektów 2D też można zrobić render. Zaznaczamy obiekt i klikamy na Create Region. Po kliknięciu na render obiekt taki będzie wypełniony kolorem. |
Autor: | PiotrKostek [ 22 paź 2011, o 00:14 ] |
Tytuł: | Re: Cobra - wręgi |
męczę się z tymi podłużnicami - szczerze mówiąc nie załapałem twojego opisu. Czy mógłbyś mi to przyliżyć jeszcze bardziej - dwoma, trzema obrazkami ? zwłaszcza nie łapię jak zrobić podłużnice poniżej/powyżej miejsca maksymalnej szerokości wręgi. Tak na swoje myślenie wyobrażam sobie przecięcie wręg płaszczyzną(w której będzie leżała podłużnica) i zaznaczenie miejsc na wręgach wzdłuż tej płaszczyzny. Ale jak to zrobić ? Chyba że sposób jest zupełnie inny. |
Autor: | slawekmod [ 22 paź 2011, o 09:15 ] |
Tytuł: | Re: Cobra - wręgi |
Na rzucie bocznym kadłuba rysujesz podłużnice i mierzysz np. od dołu czy od osi symetrii odległość do punktu styku podłużnicy z wręgą. Potem przenosisz ten wymiar na wręgę i tam rysujesz podłużnice. Podłużnice w rzucie bocznym najlepiej rysować bezierem bo będziesz odrazu widział jak się będzie układała podłużnica w rzeczywistości. |
Strona 3 z 5 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |