Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 10 lis 2024, o 21:19

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 paź 2011, o 19:43 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 313
Lokalizacja: Elbląg
Też nie działa... kicha jakaś:)

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 paź 2011, o 22:28 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 313
Lokalizacja: Elbląg
Pójdźmy dalej

Zrobiłem przykładowy rysunek - trzy wręgi i nakładka na górę. Ułożyłem mniej więcej jak mają być. Poniżej jest kreskowy widok z boku - wręga 1, wręga 2 (ułożona pod kątem) wręga 3, na wszystkim wspominana nakładka - ma wiązać wręgi.

Problemy do pokazania :):

1. Czy mogę wręgę 3 automatycznie dopasować (szerokość) do nakładki? w tej chwili widać, że jest od niej szersza. I ogólnie czy można dociągać wielkość elementów do jakichś linii?
2. Jak przejść do trybu 3d, czy rzutów i zacząć to wszystko układać? Możesz mi pokazać jak to układać?
3. Jak zrobić osie symetrii elementów - żeby ukłądać je w osi modelu
4. Jak przesuwać elementy klawiaturą? żeby je dokładnie pozycjonować

PS. Nie przejmujcie się niedokładnością elementów - dopiero się uczę. Fajny ten CAD :) Mam koncepcję rozwiązań w tym modelu a warsztat mnie ogranicza :) dramatyczne uczucie :)


Załączniki:
dziob.dxf [272.17 KiB]
Pobrany 544 razy

_________________
Piotrek
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 paź 2011, o 23:56 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 19:34
Posty: 63
Lokalizacja: Radawiec
PiotrKostek pisze:
Też nie działa... kicha jakaś:)


Plik bitmapy musisz mieć zapisany w jakimś miejscu i po wklejeniu do TC nie przenosić go ani nie kasować. TC "zasysa" zawartość pliku bitmapy do rysunku, a nie zapisuje bitmapy wewnątrz rysunku. Mam nadzieję że zrozumiale opisałem :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 paź 2011, o 08:11 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2953
Lokalizacja: Warszawa
Dwa z zapisanych przez Ciebie elementów nie są poprawnie zamknięte co widać przy renderach. Tutaj zrobiłem dość prosty opis zmiany 2D na 3D oraz nadawanie grubości elementom viewtopic.php?f=8&t=75 Resztę wyjaśnię Ci potem.

Załącznik:
dziob1.JPG
dziob1.JPG [ 56.8 KiB | Przeglądany 8963 razy ]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2011, o 13:45 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 313
Lokalizacja: Elbląg
powoli się przebijam. Właśnie odkryłem dlaczego nie mogę rysować na rzutach :) (workplane)

Czy możesz mi jeszcze poradzić jak łatwo i prosto skalować te wręgi w odniesieniu do innych elementów ? z tym nie mogę sobie poradzić...

Edit:
Jak dodać oś symetrii do wręgi, żeby je sobie łatwiej pozycjonować? Albo jak się to robi

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 paź 2011, o 14:29 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2953
Lokalizacja: Warszawa
Skalowani jest proste. Jeżeli w rzucie kadłuba od góry rysujesz wręgę to mierzysz jej szerokość wyłączając NO SNAP i klikasz na Orthogonal . Potem przejeżdzasz myszą na końce tej kreski ( wręgi) i masz już jej szerokość lub inaczej : właczasz No Snap , znaczasz strzałką kreskę która wskazuje wręgę i odczytujesz z jej długość w polach SIZE X LUB Y ( w zależności jak narysowałeś wręgę na ekranie -poziomo lub pionowo) . Najeżdżasz myszą na okni size x lub y i tam masz podaną długość , robisz prawym "kopiuj" kopiujac wymiar z tego okienka. Teraz zaznaczasz rysunek wręgi która ma tam być umieszczona i wklejasz wymiar to okenka odpowadającego za szerokość. W oknach SCALE X lub SCALE Y pojawia Ci się mnożnik powiększenia który to wpisujesz woba okienka SCALE x i Y . Po naciśnięciu enter wręga zostanie zmniejszona lub zwiększona do wymiaru jaki był w kadłubie. Na upartego mogę zrobić jakieś screny ale zeszło by z tym dość dużo czasu.

Oś symetrii mozesz uzyskać poprzez wyłaczenie No SNAP , kliknięciu na pionową konstrukcyjną i umieszczeniu jej w najwyższym punkcie wręgi a potem rysując przez jej środek odcinek polylini. Na koniec możesz spiąć wszystko Funkcją CREATE GROUP . Create Group trzyma wszystkie zaznaczone detale w kupie dopóki nie klikniesz na Explode (zaznaczając oczywiście uprzednio ten element) Jak będzie problem to mogę screena machnąć ale to potem albo jutro.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 paź 2011, o 01:03 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 313
Lokalizacja: Elbląg
Może po moim projekcie nie widać, że twoje rady działają, ale działają :) i wiem coraz więcej :) Teraz brakuje mi czasu, więc tak sobie tylko szkicuję problemy :)

Teraz sprawa poważniejsza - poskładałem sobie dziób, chciałbym zrobić podłużnice - podcięcia we wręgach - próbowałem to zaznaczyć linią na rysunku. O ile z samymi podcięciami sobie poradzę - pokazywałeś to już, to jak sobie poradzić z umiejcowieniem takowych ?

Kombinuję, że trzeba by zrobić styczną do tych trzech wręg - tylko jak ? przy założeniu, że podłużnicą będzie prostokątna listewka - ew. wygięta.


Załączniki:
dziob.dxf [276.55 KiB]
Pobrany 519 razy

_________________
Piotrek
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 paź 2011, o 08:13 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2953
Lokalizacja: Warszawa
Podłużnice rysuję w rzucie bocznym rysunku 2D, wyznaczam ją bezierem tak żeby tworzyła łagodny łuk , potem zaznaczam we wręgach miejsca na podłużnice i rysuję je w taki sposób że są prostopadłe do danego odcinka obwiedni wręgi.Poniżej przykład na wręgach pittsa s1

Załącznik:
pitts poprawianie.JPG
pitts poprawianie.JPG [ 109.96 KiB | Przeglądany 8936 razy ]


obejrzałem Twój rysunek, są w nim pewne niedokładności które trzeba by poprawić. Bardziej chodzi o ustawienie elementów wzgledem siebie bo są delikatnie poprzestawiane. Jeżeli ma być to wizualizacja 3D to trzeba nadać elementom grubość przed składaniem. Z obiektów 2D też można zrobić render. Zaznaczamy obiekt i klikamy na Create Region. Po kliknięciu na render obiekt taki będzie wypełniony kolorem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 paź 2011, o 00:14 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 5 paź 2011, o 15:06
Posty: 313
Lokalizacja: Elbląg
męczę się z tymi podłużnicami - szczerze mówiąc nie załapałem twojego opisu. Czy mógłbyś mi to przyliżyć jeszcze bardziej - dwoma, trzema obrazkami ?

zwłaszcza nie łapię jak zrobić podłużnice poniżej/powyżej miejsca maksymalnej szerokości wręgi. Tak na swoje myślenie wyobrażam sobie przecięcie wręg płaszczyzną(w której będzie leżała podłużnica) i zaznaczenie miejsc na wręgach wzdłuż tej płaszczyzny. Ale jak to zrobić ? Chyba że sposób jest zupełnie inny.

_________________
Piotrek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 paź 2011, o 09:15 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 2953
Lokalizacja: Warszawa
Na rzucie bocznym kadłuba rysujesz podłużnice i mierzysz np. od dołu czy od osi symetrii odległość do punktu styku podłużnicy z wręgą. Potem przenosisz ten wymiar na wręgę i tam rysujesz podłużnice. Podłużnice w rzucie bocznym najlepiej rysować bezierem bo będziesz odrazu widział jak się będzie układała podłużnica w rzeczywistości.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group