mgr pisze:
Będzie trzeba pójść na kilka ustępstw, ot chociażby kształt płata, będzie to jeden trapez nie dwa.
W mojej opinii nie trzeba. Przy 3 metrach rozpiętości, jeśli to ma być półmakieta, takie uproszczenie będzie widoczne. Pierwsza sekcja skrzydła może posiadać jeden profil, a zewnętrzny trapez - przejście na profil o większej grubości. Może dodatkowo zwichrzenie geometryczne?
Jeśli chodzi o wznios, to sądzę że powinno się go mierzyć nie na górnym pokryciu tyko na nosku profilu. Wtedy wznios wyniesie 3° czyli zgodnie z dokumentacją.
Ja do "
Mewy" rozważałem użycie, poza
SD7037, również
SD7080 (9,2%) i
SD 7084 (9,6%). Docelowo wygrał
LHK512 a obliczenia, analizę i porównania można zobaczyć
w tym wątku.
"
Mewa" lata bardzo dobrze ale aby dokładnie porównać profile, musiałbym mieć model o zbliżonym układzie i innym profilu. Sądzę jednak, że obliczenia są miarodajne.
Należy pamiętać, że
LHK512 ma najmniejszą grubość spośród wymienionych, więc aby otrzymać taką samą wytrzymałość, dźwigary muszą mieć większe przekroje.