Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://www.forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Jak projektować ukośne elementy w 2D http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=8&t=161 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | PiotrKostek [ 5 gru 2011, o 16:53 ] | ||
Tytuł: | Jak projektować ukośne elementy w 2D | ||
Zasypuję forum pytaniami ale za to robi się baza wiedzy Pytanie kolejne - albo raczej wyjęte z wątku o mojej Cobrze - jak w 2D (na którym jak już wiem powinienem projektować ) wykreślić to ukośne żebro w sterze kierunku ? I co pewnie się z tym wiąże te małe żeberka w stateczniku poziomym (zakładam, że mam dany profil statecznika)
|
Autor: | slawekmod [ 5 gru 2011, o 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D |
Piotrek, sprawa jest banalnie prosta i poradzisz sobie z tym w 5 sekund. Rysujesz rzut statecznika od góry czyli normalnie jego obrys, zaznaczasz w nim żebra normalne czyli prostopadłe do dźwigara a następnie żebra które mają być po skosie. Przypuśćmy że rysujesz na profilu naca0010, żebra prostopadłe mają np długość 100mm . Teraz narysuj linię konstrukcyjną skośną gdzie ma być żebro skośne. Zmierz długość tej lini ale zaczynając od natarcia a kończąc na spływie. Przypuśćmy że ta linia ma 150mm. rozciągasz swoje Naca 0010 o 50 mm wpisując w SCALE X wartość 150. Teraz obróć tak rozciągnięte żebro o kąt taki jak linia skośna względem dźwigara i po obrocie po prostu umieść to żebro na tej linii. W miejscu przecięcia osi dźwigara i skośnej osi symetrii żebra przetnij to żeberko prostopadle do tej ostatniej. Część od natarcia do dźwigara usuń a to co zostanie od dźwigara do spływu to Twoje półżebro pasujace wysokością do dżwigara a długością do reszty .Może to zagmatwanie napisałem ale szybciej jest tak niż robienie screenów. Zresztą, jak będą potrzebne to napisz. |
Autor: | PiotrKostek [ 5 gru 2011, o 22:35 ] |
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D |
jakbyś napisał w 5 godzin, to było by bliższe prawdy... Nic nie kumam... Edit:Jakby rzut od góry znaczył obrys z boku - tak jak patrzę na model z boku, to bym zaczynał coś rozumieć... ale rzut z góry ? |
Autor: | slawekmod [ 5 gru 2011, o 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D |
Wrzuć spakowany rarem obrys statecznika i profil do niego w 2D, to 2D musi być rysunkiem 2D a nie konwersją 3D w 2D to pokażę Ci o co chodziło w tym opisie. |
Autor: | PiotrKostek [ 5 gru 2011, o 23:17 ] | ||
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D | ||
Nie wiem czy o to ci chodziło - nie jest to jakiś konkretny statecznik - tak dla nauki. Liniami konstrukcyjnymi zaznaczyłem położenie żeberek - proste i dwa ukośne żebra - jedno przechodzące przez dwa żeberka, drugie krzyżujące.
|
Autor: | slawekmod [ 5 gru 2011, o 23:38 ] | ||
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D | ||
Niestety Piotrek , co innego pokazałeś na zdjeciu a co innego jest w pliku. Robienie diagonalnych konstrukcji przy skośnym skrzydle czy usterzeniu jest bardziej złożone niż to co na zdjęciu tym bardziej że im grubość profilu się zmniejsza. W takim przypadku trzeba wyrysować wszystkie żebra jako poziome a potem przeciać je w miejscu dźwigara nawet wirtualnego i rozciągać przód i tył . Rozcinanie jest potrzebne chociażby ze wzgledu na to że rozciągnięcie nastąpi od punktu przecięcia a więc grubość profilu w miejscu przecięcia zostanie taka sama i nie ulegnie przesunięciu. Nie wiem jak to napisać prościej. Tematów się nawarstwia a ja już sam nie wiem jak do nich podejść. samo wyrysowanie statecznika z taki układem żeber jest możliwe ale zejdzie z tym parę godzin. Propozycję mam taką, opracuj obrys statecznika do konkretnego modelu i krok po kroku będziemy go rysować. Będzie to miało prócz zadania edukacyjnego cel w postaci wykonania gotowego elementu. Jak już siedzieć parę godzin to po to żeby zrobić coś twórczego. Poniżej to co miałem na myśli w poprzednim poście. Na zdjeciu pokazałeś stateczniki z dźwigarkami, w pliku nie ma dźwigarów.
|
Autor: | slawekmod [ 5 gru 2011, o 23:47 ] |
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D |
Mam pomysł jak to zrobić ale dziś już nie dam rady, jestem od 4.00 na nogach a po nocnych jazdach we mgle i ulewach to już całkowicie jestm wyciśnięty z sił. |
Autor: | PiotrKostek [ 5 gru 2011, o 23:53 ] |
Tytuł: | Re: Jak projektować ukośne elementy w 2D |
Sorki, ale to może dlatego, że chcę się nauczyć czy zrozumieć jak to się robi a nie żebyś robił to za mnie też szanuję twój czas i bynajmniej nie mam sumienia angażować kilku godzin twojej pracy Więc wybacz mi za takie kwiatki, ale patrząc co robicie z cadem mam wrażenie, że wystarczy kilka minut, żeby coś zrobić. Zwłaszcza, że moje rzeczy wydają się proste Nie zdaję sobie sprawy, że może to wymagać mnóstwa roboty. Tak jak te nieszczęsne wręgi i podłużnice - chciałem, żebyś pokazał na przykładzie dwóch trzech wręg jak to zaznaczać, a potem wycinać listwy. I mogę napisać - to wszystko - i wybacz, jeśli nie zdaję sobie sprawy, że zabierze ci to ileś tam czasu - ot ignorancja Żałuję, że temat wicherka umarł - może tam by było sporo wątków do poruszenia. Jak mówią - im dalej w las tym więcej grzybów. Może po prostu próbuj dawać nam wędkę a nie rybę Bo zdaję sobie sprawę, że cię wykorzystujemy - a ja to już pewnie zwłaszcza i któregoś razu powiesz - spadajcie Ten opis i ten obrazek jakoś mi się kleją - brak mi podstawowej wiedzy rysunku konstrukcyjnego, ale łapię powoli. PS. Masz jakiś patent na wygodne mierzenie ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |