Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://www.forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Tworzenie nowych płaszczyzn pacy. http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=8&t=126 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | MisiekK [ 11 lis 2011, o 22:13 ] |
Tytuł: | Tworzenie nowych płaszczyzn pacy. |
Witam Mam kolejne pytanie z serii nudne głupie i laickie Tak jak w temacie chciałbym dowiedzieć się jak tworzyć nowe płaszczyzny wiem że służą do tego narzędzia zaznaczone w kółku Załącznik: co więcej znam ich działanie natomiast mam problem z ustawieniem płaszczyzny równolegle to płaszczyzny "home" jest to kluczowe do wyciągnięcia po profilach (projektowania zbliżonego do tego jak np. z wątku o modelu mucha lub innego 3d) Ps:Znalazłem sposób poprzez zdejmowanie prostopadłej płaszczyzny z bryły za pomocą funkcji "workplane by entity" ale co z płaszczyznami pod kątem no i co tu wiele mówić mało to profesjonalne. Pozdrawiam Michał |
Autor: | slawekmod [ 11 lis 2011, o 22:20 ] |
Tytuł: | Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy. |
Łooohoho, z tym tematem już nie do mnie, nie używałem tego typu rzeczy i sam chętnie się dowiem o co chodzi. |
Autor: | Szczepan [ 12 lis 2011, o 00:39 ] |
Tytuł: | Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy. |
To nie jest pytanie głupie i laickie. Co prawda dopiero co zainstalowałem trialową wersję TC18 (i nie wiem jak długo będę się z nią przyjaźnił), ale domyślam się - na podstawie Autodesk Inventora, którego używam, a kiedyś używałem - Solid Edge'a i Unigraphics NX, że to tzw. "płaszczyzny konstrukcyjne" ("construction plane"), albo ich odpowiedniki. Same płaszczyzny można przesuwać względem siebie równolegle, obracać o kąt, kopiować. Można na nich tworzyć nowe szkice, rzutować szkice z z równoległych już istniejących płaszczyzn. Bardzo pomocne narzędzie przy tworzeniu brył lub powierzchni "przeciąganych" przez szkice. U nas tymi szkicami są przekroje - wręgi kadłuba lub żebra skrzydła. |
Autor: | MisiekK [ 12 lis 2011, o 18:04 ] |
Tytuł: | Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy. |
Panie Sławku jak pan nie wie jeżeli zrobił Pan np te kapcie do funtany czy to ost wyciągnięcie pitsa ??? Szczepan pisze: To nie jest pytanie głupie i laickie. Cieszy mnie to niezmiernie Dokładnie chodzi o to co kolega napisał. Znaczy dokładnie o tworzenie nowych "workplane". Znalazłem taki patent Dajmy na to że chce stworzyć walec zwężający się o nie centrycznych okręgach składowych Zaczynam w 2D, buduję prostokąt który zamykam Załącznik: Potem przechodzę w 3D i robię bryłę poprzez proste wyciągnięcie Załącznik: Następnie za pomocą funkcji Workplane by facet robię nową płaszczyznę pracy Potem następną ale nie chce już pokazywać bo wygląda to tak samo Załącznik: Załącznik: Kolejnie gdzieś na głównej płaszczyźnie pracy robię profile (okręgi) Załącznik: Następnie wybieram płaszczyznę pracy i potem przenoszę za pomocą funkcji Place on workplane przerzucam profil na właściwą płaszczyznę Załącznik: Załącznik: Potem usuwam sześcian zrobiony na początku i wyciągam po profilach Załącznik: KONIEC Metoda prosta jak budowa czołgu T-34 ale myślę że z profesjonalizmem i wykorzystanie pełnych możliwości przerobowych TC nie ma wiele wspólnego Poza tym zaprojektowanie modelu który teraz planuje było by ultra upierdliwe. Zatem proszę o jakieś sugestie pomoc. |
Autor: | slawekmod [ 12 lis 2011, o 18:23 ] |
Tytuł: | Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy. |
No ja nie wyciągam brył z rzutów, rysuję 2D a tym przekroje, potem ustawiam je w odpowiedniej kolejności i używam prism albo Lofting- Lofting jest w Trialu i dlatego korzystam z niej bardzo rzadko. W każdym razie skomplikowane kształty muszą przynajmniej u mnie być oparte na wręgach. Wrzucę potem screen z pola roboczego pokazującego rysowanie pittsa. |
Autor: | MisiekK [ 12 lis 2011, o 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy. |
No tak ale chodzi o to jak Pan ustawia prostopadle nowe płaszczyzny pracy ??? |
Autor: | slawekmod [ 12 lis 2011, o 20:03 ] |
Tytuł: | Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy. |
Z tym panem daj spokój. Co do płaszczyzn to przełączam tyko rzuty i perspektywy. Może korzystam z workplanów ale nieświadomie |
Autor: | Michał [ 12 lis 2011, o 20:10 ] |
Tytuł: | Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy. |
Nie wiem czy dobrze rozumnie, ale czy chodzi Ci Misiek o ustawianie w konkretnej osi elementów. W przypadku walca przekroju górnego i dolnego ??? Jeśli tak, to kreśl w 2d, obróć element do płaszczyzny w której ma się znajdować wyznacz na przekrojach osie, obrócone przekroje przeciągnij do osi wyznaczającej odległości między nimi - to jeśli chodzi o rozłożenie w przestrzeni. Natomiast trzeba to przerobić teraz na siatkę 3d, nie znam TC ale w moim sofcie z jakiego korzystam zaznaczasz 4 bądź 3 elementy tworzące bryłę i gotowe grubość materiału uzyskujesz tworząc równoległą do siatki 3d oraz łącząc krawędzie tych dwóch siatek. |
Autor: | Michał [ 12 lis 2011, o 20:28 ] |
Tytuł: | Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy. |
Jeszcze fotki: |
Autor: | MisiekK [ 14 lis 2011, o 15:55 ] |
Tytuł: | Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy. |
Dzięki wielkie Panowie za odpowiedzi już wiem jak to prościej robić niż jak dotąd robiłem robić Znalazłem funkcję która do tej operacji była kluczowa mianowicie Toggle 2D/3D otwierające się po zaznaczeniu profilu i umożliwiające jego "czasowe przeniesienie do 3D" oraz możliwość wygodnego przemieszczania po projekcie Jeszcze raz wlk dzięki Panowie za pomoc wszystkie komentarze pomogły. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |