Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://www.forum.aerodesignworks.eu/

Tworzenie nowych płaszczyzn pacy.
http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=8&t=126
Strona 1 z 1

Autor:  MisiekK [ 11 lis 2011, o 22:13 ]
Tytuł:  Tworzenie nowych płaszczyzn pacy.

Witam

Mam kolejne pytanie z serii nudne głupie i laickie ;)
Tak jak w temacie chciałbym dowiedzieć się jak tworzyć nowe płaszczyzny wiem że służą do tego narzędzia zaznaczone w kółku
Załącznik:
pulpit1k.jpg
pulpit1k.jpg [ 46.38 KiB | Przeglądany 10034 razy ]

co więcej znam ich działanie :shock: :lol: natomiast mam problem z ustawieniem płaszczyzny równolegle to płaszczyzny "home" jest to kluczowe do wyciągnięcia po profilach (projektowania zbliżonego do tego jak np. z wątku o modelu mucha :) lub innego 3d)

Ps:Znalazłem sposób poprzez zdejmowanie prostopadłej płaszczyzny z bryły za pomocą funkcji "workplane by entity" ale co z płaszczyznami pod kątem no i co tu wiele mówić mało to profesjonalne.

Pozdrawiam Michał

Autor:  slawekmod [ 11 lis 2011, o 22:20 ]
Tytuł:  Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy.

Łooohoho, z tym tematem już nie do mnie, nie używałem tego typu rzeczy i sam chętnie się dowiem o co chodzi.

Autor:  Szczepan [ 12 lis 2011, o 00:39 ]
Tytuł:  Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy.

To nie jest pytanie głupie i laickie. Co prawda dopiero co zainstalowałem trialową wersję TC18 (i nie wiem jak długo będę się z nią przyjaźnił), ale domyślam się - na podstawie Autodesk Inventora, którego używam, a kiedyś używałem - Solid Edge'a i Unigraphics NX, że to tzw. "płaszczyzny konstrukcyjne" ("construction plane"), albo ich odpowiedniki. Same płaszczyzny można przesuwać względem siebie równolegle, obracać o kąt, kopiować. Można na nich tworzyć nowe szkice, rzutować szkice z z równoległych już istniejących płaszczyzn. Bardzo pomocne narzędzie przy tworzeniu brył lub powierzchni "przeciąganych" przez szkice. U nas tymi szkicami są przekroje - wręgi kadłuba lub żebra skrzydła.

Autor:  MisiekK [ 12 lis 2011, o 18:04 ]
Tytuł:  Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy.

Panie Sławku jak pan nie wie jeżeli zrobił Pan np te kapcie do funtany czy to ost wyciągnięcie pitsa ??? ;)

Szczepan pisze:
To nie jest pytanie głupie i laickie.


Cieszy mnie to niezmiernie :) :)

Dokładnie chodzi o to co kolega napisał. Znaczy dokładnie o tworzenie nowych "workplane".
Znalazłem taki patent
Dajmy na to że chce stworzyć walec zwężający się o nie centrycznych okręgach składowych :)

Zaczynam w 2D, buduję prostokąt który zamykam
Załącznik:
zd1db.jpg
zd1db.jpg [ 56.89 KiB | Przeglądany 10034 razy ]

Potem przechodzę w 3D i robię bryłę poprzez proste wyciągnięcie
Załącznik:
zd2q.jpg
zd2q.jpg [ 55.73 KiB | Przeglądany 10034 razy ]

Następnie za pomocą funkcji Workplane by facet robię nową płaszczyznę pracy
Potem następną ale nie chce już pokazywać bo wygląda to tak samo
Załącznik:
zd3r.jpg
zd3r.jpg [ 56.93 KiB | Przeglądany 10034 razy ]
Załącznik:
zd4vw.jpg
zd4vw.jpg [ 54.85 KiB | Przeglądany 10034 razy ]

Kolejnie gdzieś na głównej płaszczyźnie pracy robię profile (okręgi)
Załącznik:
zd5b.jpg
zd5b.jpg [ 59.53 KiB | Przeglądany 10034 razy ]

Następnie wybieram płaszczyznę pracy i potem przenoszę za pomocą funkcji Place on workplane przerzucam profil na właściwą płaszczyznę
Załącznik:
zd6h.jpg
zd6h.jpg [ 60.77 KiB | Przeglądany 10034 razy ]
Załącznik:
zd7j.jpg
zd7j.jpg [ 58.16 KiB | Przeglądany 10034 razy ]

Potem usuwam sześcian zrobiony na początku i wyciągam po profilach
Załącznik:
zd8f.jpg
zd8f.jpg [ 56.9 KiB | Przeglądany 10034 razy ]

KONIEC :)

Metoda prosta jak budowa czołgu T-34 ale myślę że z profesjonalizmem i wykorzystanie pełnych możliwości przerobowych TC nie ma wiele wspólnego :) Poza tym zaprojektowanie modelu który teraz planuje było by ultra upierdliwe. Zatem proszę o jakieś sugestie pomoc.

Autor:  slawekmod [ 12 lis 2011, o 18:23 ]
Tytuł:  Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy.

No ja nie wyciągam brył z rzutów, rysuję 2D a tym przekroje, potem ustawiam je w odpowiedniej kolejności i używam prism albo Lofting- Lofting jest w Trialu i dlatego korzystam z niej bardzo rzadko. W każdym razie skomplikowane kształty muszą przynajmniej u mnie być oparte na wręgach. Wrzucę potem screen z pola roboczego pokazującego rysowanie pittsa.

Autor:  MisiekK [ 12 lis 2011, o 19:41 ]
Tytuł:  Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy.

No tak ale chodzi o to jak Pan ustawia prostopadle nowe płaszczyzny pracy ???

Autor:  slawekmod [ 12 lis 2011, o 20:03 ]
Tytuł:  Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy.

Z tym panem daj spokój. Co do płaszczyzn to przełączam tyko rzuty i perspektywy. Może korzystam z workplanów ale nieświadomie :D

Autor:  Michał [ 12 lis 2011, o 20:10 ]
Tytuł:  Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy.

Nie wiem czy dobrze rozumnie, ale czy chodzi Ci Misiek o ustawianie w konkretnej osi elementów. W przypadku walca przekroju górnego i dolnego ???
Jeśli tak, to kreśl w 2d, obróć element do płaszczyzny w której ma się znajdować wyznacz na przekrojach osie, obrócone przekroje przeciągnij do osi wyznaczającej odległości między nimi - to jeśli chodzi o rozłożenie w przestrzeni. Natomiast trzeba to przerobić teraz na siatkę 3d, nie znam TC ale w moim sofcie z jakiego korzystam zaznaczasz 4 bądź 3 elementy tworzące bryłę i gotowe grubość materiału uzyskujesz tworząc równoległą do siatki 3d oraz łącząc krawędzie tych dwóch siatek.

Autor:  Michał [ 12 lis 2011, o 20:28 ]
Tytuł:  Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy.

Jeszcze fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  MisiekK [ 14 lis 2011, o 15:55 ]
Tytuł:  Re: Tworzenie nowych płaszczyzn pacy.

Dzięki wielkie Panowie za odpowiedzi już wiem jak to prościej robić niż jak dotąd robiłem robić
Znalazłem funkcję która do tej operacji była kluczowa mianowicie Toggle 2D/3D otwierające się po zaznaczeniu profilu i umożliwiające jego "czasowe przeniesienie do 3D" oraz możliwość wygodnego przemieszczania po projekcie :)
Jeszcze raz wlk dzięki Panowie za pomoc wszystkie komentarze pomogły.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/