11 Podłużnice cz1.
Mamy nasze wręgi, czas zająć się resztą. 
Kadłub będzie kryty balsą 2mm. 
Zatem na każdej wrędze robimy taki offset. 
Z menu Edit wybieramy Offset, i wykonujemy go wewnątrz wręg.
Załącznik:
			 1.jpg [ 131.09 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
			1.jpg [ 131.09 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
		
		
	 Gotowe
Załącznik:
			 2.jpg [ 174.8 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
			2.jpg [ 174.8 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
		
		
	  Na spodzie kadłuba będzie stępka z balso sklejki 8x3. Jej kształt weźmiemy sobie z obrysu. 
Po prostu go z offset-ujemy. Aby początek i koniec się nie zniekształcił - przetniemy obrys. 
Z menu Modify wybieramy opcję SPLIT. Przecinamy w miejscu linii osi.
Załącznik:
			 3.jpg [ 121.87 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
			3.jpg [ 121.87 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
		
		
	  Tniemy z przodu i z tyłu. Offsety robimy dwa. Jeden na 2 mm (poszycie) drugi na 10mm. Da nam to rzeczywistą wysokość stępki 8mm.
Załącznik:
			 4.jpg [ 145.85 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
			4.jpg [ 145.85 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
		
		
	 Rysujemy polylinię z trzech segmentów 8x3x8 mm.
Załącznik:
			 5.jpg [ 138.6 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
			5.jpg [ 138.6 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
		
		
	  Zaznaczamy ją. Zmienimy punkt referencyjny. Aby to wykonać wystarczy wcisnąć ‘
d’ na klawiaturze w momencie gdy obiekt jest zaznaczony. 
Nowy punkt ustawiamy na środku górnego segmentu. Przenosimy element na przecięcie osi wręgi z górna linią stępki.
Załącznik:
			 6.jpg [ 133.85 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
			6.jpg [ 133.85 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
		
		
	  I tak na wszystkich wręgach. Aby było łatwiej ten element po prostu kopiujemy (CTRL+C) i wklejamy (CTRL+V) w okolicy nowej wręgi. Na koniec pozycjonujemy.
Załącznik:
			 7.jpg [ 177.49 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
			7.jpg [ 177.49 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
		
		
	  Aby oczyścić troszkę rysunek, z menu Options wybieramy Layers. 
Załącznik:
			 8.jpg [ 30.5 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
			8.jpg [ 30.5 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
		
		
	 Dodajemy nową warstwę, na którą przeniesiemy oryginalne wręgi. Na koniec tą warstwę ukryjemy.
Aby przenieś element na inną warstwę, zaznaczamy go a następnie z menu u wybieramy interesująca nas warstwę.
Załącznik:
			 9.jpg [ 150.96 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
			9.jpg [ 150.96 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
		
		
	 Aby ukryć warstwę, wystarczy kliknąć na ikonkę oka przez nazwą warstwy. Wszystkie elementy przypisane do tej warstwy przestaną być wyświetlane.
Między środkiem pierwszej a ostatniej wręgi rysujemy prostą linię. Określi nam ona przejście głównej prowadnicy. Jej przecięcie względem osi wręgi, będzie punktem odniesienia.
Zatem rysujemy polylinię z 3 sekcji 2x4x2, przestawiamy punkt odniesienia. I Od punktu odniesienia wręgi w linii prostej ustawiamy polylinię w miejscu zakończenia wręgi.
Załącznik:
			 10.jpg [ 130.52 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
			10.jpg [ 130.52 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
		
		
	  Ponawiamy na drugiej stronie. Całość wygląda jak poniżej. Czerwona linia to linia przejścia bocznej podłużnicy, linia konstrukcyjna to linia prosta względem przecięcia się linii czerwonej z osią wręgi.
Załącznik:
			 11.jpg [ 128.84 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
			11.jpg [ 128.84 KiB | Przeglądany 12140 razy ]
		
		
	 I tak samo dla pozostałych wręg.
 
					
						_________________
Nic tak nie cieszy, jak własny szybowiec 

____________SAM 18-025_____________
https://gliders.pl