| Po konsultacjach i sugestiach modelarzy, wprowadzamy klasę: 1/2 TexacoPrzepisy klas w których odbędzie się rywalizacja:
 OTVR  Szybowce
 Do startu dopuszczone są dowolne modele szybowców zaprojektowanych  przed końcem 1950  roku w przypadku konstrukcji zagranicznych, a w przypadku krajowych  konstrukcji przed końcem 1957 roku.
 Rozpiętość skrzydeł nie może przekraczać 3,5 metra (138 cali). Hol ręczny   nie może przekraczać 100 metrów długości lub, 20 metrów gumy i 80 metrów zwykłej linki. Długość holu gumowego po rozciągnięciu nie może przekraczać  nie może 170 metrów.
 Na wynik końcowy będzie się składała suma trzech lepszych lotów z sześciu.
 Czas maksymalny lotu 5 minut.
 ELECTRORUBBER
 Do startu dopuszczone są dowolne modele z napędem gumowym, zaprojektowanego przed końce 1950 roku, w  przypadku krajowych przed końcem 1957 roku.
 Model musi być w oryginalnym rozmiarze (nie dopuszcza się pomniejszania/powiększania).
 Minimalne obciążenie skrzydeł wynosi 20 g na dm² powierzchni skrzydła w formie płaskiej.
 Do napędu dopuszczone są silniki:
 a) bezszczotkowy silnik AEO C-20 KV1550 bez przekładni, maksymalna średnica śmigła 8 cali (20 cm).
 b) Silnik Graupner Speed 300 z magnesami trwałymi ferrytowymi z przekładnią redukcyjną maks. 1:5, dopuszczalna maksymalna średnica śmigła 10 cali (254 mm).
 Zestaw akumulatorów może składać się z sześciu ogniw NiMH lub dwóch ogniw litowo-jonowych o dowolnej pojemności z wyraźnie widoczną etykietą producenta. Dozwolone są wyłącznie śmigła fabryczne, mogą być składane.
 Dopuszczalny jest dowolny układ sterowania mocą BEC-ESC.
 Silnik może pracować tylko przez pierwsze 40 sekund lotu. Wynikkońcowy będzie sumą trzech najlepszych z czterech lotów.
 Maksymalny czas lotu 7 minut
 1/2  A Texaco
 Do startu dopuszczone są dowolne modele  z napędem spalinowym, zaprojektowane: zagraniczne przed końcem 1950 roku, krajowe przed końcem  1957 roku.
 Obciążenie co najmniej 24,4 grama na dm² (8 uncji/stopę kw.) powierzchni skrzydła.
 Silnik musi być silnikiem membranowym Coxa o pojemności skokowej 0,049 cala sześciennego (0,80 cm³) z integralnym zbiornikiem paliwa o pojemności 5,1 cm³.
 Śmigło może być dowolnym, nieskładanym śmigłem o średnicy 8 cali (ok. 20 cm) lub mniejszej.
 Zbiorniki można uzupełniać przy włączonym silniku.
 Modele Texaco 1/2A mogą startowa z ręki.
 Wynik modelu będzie sumą trzech najlepszych lotów z czterech lotów.  Maksymalny czas lotu 15 minut.
 TEXACO PL
 Do startu dopuszczone są dowolne modele  z napędem spalinowym, zaprojektowane przed końcem 1955 rokiem.
 Do napędu można zastosować silnik o pojemności od 3,5 ccm do 10,o ccm
 Start modelu Texaco PL tylko z kół z ziemi.
 Czas pracy silnika: 30 sek,
 Maksymalny czas lotu: 420 sek /7 minut/
 Minimalna masa modelu będzie wyliczona na podstawie przemnożenia  pojemności zastosowanego silnika przez współczynnik: 33
 / np. silnik pojemności 3,5 cm x 33= 1155 gram i tyle powinien minimalnie ważyć  model/
 Klasa  Retro-PL
 - dopuszcza się konstrukcje zagraniczne które powstały przed:31.12.1955, polskie powstałe przed 31.12.1957.
 - maksymalna rozpiętość skrzydła to: 1600 mm
 - minimalna masa modelu do lotu: 750 gram
 - czas pracy silnika od momentu startu: 30 sekund,
 - dopuszczone są tylko popularne silniki/ lista w poście poniżej/
 - NIEDOZWOLONE jest używanie silników WYCZYNOWYCH
 - pojemność silników do 2,5 cm3
 - start z ręki, lub z kół do wyboru przez zawodnika
 - całkowity czas lotu 6 minut
 - lądowanie na terenie lotniska w wyznaczonej strefie, lądowanie poza wyznaczoną strefą: 0 pkt.
 Sterowanie za pomocą steru kierunku i wysokości. Musi istnieć możliwość wyłączenia silnika po osiągnięciu 30 sekund od momentu startu. Przekroczenie czasu pracy silnika skutkuje nie zaliczeniem lotu.
 Żarowe:
 OSMax 15 LA
 ENYA 15
 Magnum XL 15
 ASP 15
 Meteor 2,5 cm
 MVVS 2,5 cm
 Samozapłonowe:
 Jaskółka 2,5
 Rytm 2,5
 MARS 2,5
 KMD 2,5
 OTM Sokół 2,5
 ZEISS Jena 2,5
 CSTKAM 2,5
 MK-12 B
 PAW 2,5
 
 
 
						
							| Załączniki: |  
								|  +awiatikArt  logo print.jpg [ 1020.08 KiB | Przeglądany 1927 razy ]
 
 |  _________________
 Pozdrawiam
 Kostek
 |