Udało mi się nabyć silniki dedykowane do klasy "elektrorubber". Poniżej zdjęcia. Powoli przymierzam się do budowy gumówki na prąd

. Cytuję poniżej również główne warunki jakie powinien spełniać model. Chciałbym zachęcić kolegów do budowania w/w modeli, są jakby hybrydą szybowca i motoszybowców, bardzo mi odpowiadającą. Świetna zabawa podczas rywalizacji, mnóstwo radochy podczas lotów.
Electrorubber
Modele w tej klasie muszą być wykonane w skali 1;1 w stosunku do oryginału, obciążenie kompletnego modelu do lotu to: 20 gram na 1 dm2 powierzchni skrzydła.
Do napędu można zastosować tylko dwa rodzaje silników:
- AEO C –20 KV 1550 silnik bezszczotkowy , z napędem bezpośrednim- bez przekładni, śmigło, o maksymalnej średnicy 203,2 mm(= 8 cali).
- silnik szczotkowy Graupner Speed 300/6V,z przekładnią 1 : 5 i śmigłem o maksymalnej średnicy: 254 mm(=10 cali)
Śmigła mogą być stałe jak i składane.
Pakiety zasilające: maks. 6 cel NiMh/NiCD lub LiPo 2 cele.
Pojemność pakietów dowolna.
Regulator dowolny.
Model może startować z ręki jak i z ziemi- do wyboru przez zawodnika.
Maksymalny czas pracy silnika: 60 sekund, a maksymalny czas lotu 7 minut.
Silnik można używać tylko przez pierwsze 60 sekund lotu, po tym czasie silnik nie może być uruchomiony. Włączenie silnika po upływie 60 sekund, a przed lądowaniem- skutkuje anulowaniem czasu lotu.
W trakcie Mistrzostw wykonujemy cztery kolejki lotu, do klasyfikacji końcowej liczą się trzy najlepsze loty.
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo