Dzięki Tomek za cenne uwagi, nie zwróciłem na to uwagi, chociaż coś mi nie pasowało w szkicach

, zajmę się tym później.
Pozwolę sobie na pewną uwagę. Jedynym w miarę miarodajnym źródłem informacji na temat przedwojennych polskich szybowców jest PKL t.III. Już wiem, że szkice i rysunki są obarczone wieloma błędami, nieścisłościami i chodzi tu o porównanie rzutów z góry, z boku i z przodu. Czasami nie pasują do siebie. Jednak jest to jedyne tak merytoryczne źródło i przyjmuję PKL jako główną bazę do rekonstrukcji NN-2 bis. Jest jeszcze parę zdjęć w sieci.
Skrzydła.
Po analizie zdjęć i rysunków, rozrysowałem płat z widoku z góry. Na szkicach nie był zaznaczony dźwigar - koniec kesonu - więc przyjąłem miejsce podczepienia zastrzałów jako miejsce gdzie był dźwigar. Na rysunkach jest to zwymiarowane. Rozstaw żeber wynosi 40 mm /skala 1:10/. Porównałem również obrysy profilu płata i profilu Goe 655 - tak mówi PKL. Załączam jpg z tym porównaniem / czerwona kreska Goe 655, czarna z mojego obrysowania/. Orczyki napędu lotek udało mi się narysować po dość wnikliwym oglądnięciu pod szkłem powiększającym zdjęć z PKL, niestety NN-2, na bisie nie widać, ale myślę, że nie różniły się

.....
Wymiary podane na planach należy traktować z pewnym przybliżeniem, główne są w miarę precyzyjne, jednak cięciwa lotki, rozstawy żeber to raczej wymiary przybliżone, ilościowo żebra zgadzają się , ale nie wiem czy w oryginale rozstawy były jednakowe. No cóż, te wartości po przecinku można odpuścić.
Zapraszam do dyskusji.
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo