Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 17:13

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Następna
Autor Wiadomość
Post: 1 mar 2012, o 21:01 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2011, o 10:51
Posty: 81
Lokalizacja: Nysa
Wybaczcie że się nie odzywam ale w projektowaniu modeli za dobry nie jestem :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 1 mar 2012, o 23:48 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Wspolczynnik A - 0,56 jest to w twoich wzorach jest to wpolczynnik stabilnosci podluznej i to jest dobrze, max jest 0,6. to samo u mnie nazywa sie - (Vh) Horizontal Tail Volume (pitch stability)

Co ty nazywasz Av jest to prawdopodobnie statecznosc poprzeczna, ale temat jest bardziej skomplikowany - wznios skrzydel jest uzalezniony od wieklosci statecznika pionowego i jego steru jak rowniez od ramienia. Wiemy ze lataja rowniez modele z zerowym wzniosem skrzydel z lotkami i lataja pieknie. Milo nie wszystko da sie policzyc i sprawdzic a poniewasz beda lotki napewno bedzie dobrze.
Rowniez niektore teorie opisywane w ksiazkach z lat 70-tych dotycza szybowcow 2-kanalowych i dzisiej rowniez te szybowce wygladaja inaczej.

Cytuj:
Janusz Wojciechowski - "Radiomodele zasady projektowania i konstrukcji", WKiŁ Warszawa 1972r. str. 24
"Gdy powierzchnia boczna jest właściwie wyważona względem środka ciężkości radiomodelu - wystarczy niewielkie wychylenie steru kierunku, aby model wszedł w ześlizg, bedący warunkiem wykonania poprawnego zakrętu. Gdy przeważa powierzchnia boczna położona za środkiem ciężkości radiomodelu - potrzeba znacznego wychylenia steru i to o dużej powierzchni (a jeśli do tego dodamy za mały wznios, otrzymamy model niestateczny spiralnie) (...) Ze sterem ściśle współpracuje wznios skrzydeł radiomodelu, zapewniając właściwe przechylenie dla danego zakrętu (przy odpowiednio dobranych proporcjach).
(...)
W radiomodelach sterowanych tylko lotkami musza one również współpracować z innymi elementami, inaczej byłyby nieprzydatne, tak jak ster kierunku bez współdziałania wzniosu."


Tak naprawde to tylko bym wydluzyl kadlub od krawedzi splywu skrzydla do krawedzi natarcia statecznika pozimego do 500mm i zmniejszyl poziomy do 480mm i ustezenie klasyczne gdzie pionowy zaczynal by sie tez od 500mm. Ale to tylko rady.

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2 mar 2012, o 00:04 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Co do tego Av to zdaje sobie sprawę, że to nie jest tylko powierzchnia pionu, jeszcze wznios, itd...Proponując ogólne wymiary modelu, głównie opierałem sie na moich doświadczeniach i intuicji. Przyznaję się, że frycowe już zapłaciłem za błędnie, inaczej, zbyt książkowo zaprojektowany model. Nie jest to wiedza jakaś nie przewidywalna, ale zawsze można obudzić się na lotnisku, jak to mówią ... z reką w nocniku...Staram się, aby model był powiedzmy, za stateczny. Tak czy inaczej taka dyskusja jest otrzeźwiająca i pouczająca.
Co do wydłużenia ramienia poziomego.... będzie brzydko wyglądał, ołówek :lol: , no ale jeszcze nie jest nic postanowione :)

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 2 mar 2012, o 01:09 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Cytuj:
Staram się, aby model był powiedzmy, za stateczny

Model za stateczny moze byc modelem nie sterownym.
Cytuj:
Co do wydłużenia ramienia poziomego.... będzie brzydko wyglądał, ołówek

Krotkie ramie- model moze byc nerwowy w osi podluznej i potrzebne wieksze powiezchnie statecznikow.
Ha,Ha modele olowkowe sa czystsze i sprawniejsze aerodynamicznie, ale mysle ze mozna pozenic szybowiec makieto podobny z "olowkiem" i zrobic cos ladnego.
Zrezygnowanie z ukladu T ma tyklo same zalety: pionowy nie musi byc pancerno-sztywnyi ciezki, srodek ciezkosci wedruje do dolu - model bardziej stateczny

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 5 mar 2012, o 15:38 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Temacik troszeczkę przycichł. Proponuję, po przemyśleniu głosów w wątku i w dyskusjach, powiedzmy "kuluarowych", rozrysować kadłub w dwóch wersjach. Wersja z układem usterzenia T i klasycznym. Moja propozycja układu T wynikała ze bardziej względów "markietingowych" niż praktycznych. Zwracam uwagę, że na początku była mowa tylko o układzie klasycznym. Wiem, że układ T podoba się wielu modelarzom, jest bardzo atrakcyjny wzrokowo.
Zostaje jeszcze kwestia profili do poszczególnych wersji płata. Narazie brak głosów w dyskusji.

Szkice kadłuba wykonałem - wersja T - i przesłałem zdziśkowi19. Wiem, że jest narazie zajęty, musimy czekać na to co uda mu się narysować :)

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 mar 2012, o 10:50 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 wrz 2011, o 22:29
Posty: 191
Lokalizacja: Australia-Canberra
Milo, profile wczesniej podane wygladaja super tz. S3021 i SD7037 kwestja moze byc tylko kata zaklinowania tych profili a w szczegolnosci SD7037. Jestem ciekawy jake sa zalozenia?
Poniewaz tak jak mowilem nie moge brac osobiscie udzalu w projekcie nie bede sie wiecej wychylal w temacie. Zycze udanego i pieknego szybowca.
Jezeli o cos zapytacie napewno w miare mozliwosci pomoge.

_________________
Pozdrawiam Stan

'Szybowiec ciezki na nos sam “zwali” sie na skrzydlo, a moze i w korkociag -- a prawidlowo wywazony szybowiec tez sie “wali” poniewaz PILOT chce go zwalic'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 mar 2012, o 03:33 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2012, o 21:58
Posty: 28
Lokalizacja: Myszków
Dzisiaj jeszcze będę zajęty, ale wieczorem postaram się jeszcze jeden rysunek poglądowy zrobić.
A od czwartku pogoda się psuje i będzie więcej czasu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 mar 2012, o 10:47 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Pierwsze wizualizacje, autor zdzisiek19. No to mamy co oglądać i o czym porozmawiać.


Załączniki:
kad2.jpg
kad2.jpg [ 103.89 KiB | Przeglądany 7647 razy ]
kad3.jpg
kad3.jpg [ 106.51 KiB | Przeglądany 7647 razy ]
kad4.jpg
kad4.jpg [ 113.31 KiB | Przeglądany 7647 razy ]
kad5.jpg
kad5.jpg [ 112.18 KiB | Przeglądany 7647 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 mar 2012, o 12:49 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2012, o 15:53
Posty: 63
Lokalizacja: Puławy
hmm, takiego kadłuba z płaskich desek chyba nie da się wyrzeźbić, ja narazie skupiam sie na skrzydełkach

_________________
Obrazek ... latać się chce


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 mar 2012, o 14:31 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
noker pisze:
hmm, takiego kadłuba z płaskich desek chyba nie da się wyrzeźbić, ja narazie skupiam sie na skrzydełkach

Tak, masz rację. Wizualizacje ładne :) , ale napewno nie będzie wyglądał tak gotowy model. Trzeba pogrubić trochę kadłub w części ogonowej i spróbować nadać kadłubowi bardziej kańciaste przekroje. Tutaj musimy przyjąć - tak mi się wydaje - grubości desek balsowych na boki, spód i górę. Wtedy można zaokrąglić krawędzie kadłuba.

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group