Postanowiłem, na prośbę mojego kolegi z lotniska, zaprojektować kolejną wersję Tukana, tym razem napędzaną silnikiem spalinowym. Pomysł pojawił się w momencie gdy Piotr nabył gdzieś w sieci silnik spalinowy do podkaszarki
. Szczegółów nie znam, ale to chyba jakieś 50 cm3, benzyna, cena ok 100 zł. Już go odpowiednio odchudził, dorabiane są piasty i jakieś inne części. Postaram się zrobić jego zdjęcia, wrzucę na forum.
Nowy Tukan, jego projektowanie zaczęło się dość nietypowo. Znaleźliśmy laminatową maskę silnika do Cuba w modelarni, w której idealnie mieści się wspomniany silnik. Także reszta modelu była projektowana "pod maskę"
.
Jest projekt wstępny. Tukan został powiększony do 250 cm rozpiętości, podwyższyłem kadłub w centro, ogólnie zmieniony górny obrys, zmieniłem przód, tak aby pasowała owa maska
. Kilka szczegółów. Rozpiętość 2540 mm, cięciwa 400 mm, wznios 1/2 st, profil naca2415, lotki, klapy. Ogon bez zmian.
Nie będę go budował, prawdopodobnie też nie będę nim latał, model na zamówienie powiedzmy
. Nasz kolega Piotr ma jedną wadę.... lata w mode 1, my wszyscy w 2, wyklucza to wymianą modeli na lotnisku
.
Jest to duże wyzwanie dla mnie. Postaram się systematycznie opisywać kolejne etapy projektowania/budowy.
Model ma głownie służyć do treningu i holowania szybowców.
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo