Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://www.forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Extra 260 - 1600 mm http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=6&t=1542 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | slawekmod [ 12 maja 2017, o 21:18 ] | |||
Tytuł: | Re: Extra 260-1600mm | |||
Formatki zrobione. Efekt podobno ma być taki jak na drugim screenie.
|
Autor: | slawekmod [ 13 maja 2017, o 12:46 ] | ||
Tytuł: | Re: Extra 260-1600mm | ||
Dziś rano dokończyłem zoptymalizowałem formatki, dokończyłem mostki i wysłałem plik do wyceny. Na screenie formatki i Extra , proporcje formatek i Extry zachowane.
|
Autor: | slawekmod [ 15 maja 2017, o 13:57 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260-1600mm |
Wycięte elementy Extry będę miał około 1 czerwca więc temat zamrożony do tego dnia. Zacząłem porządkować pliki projektów. Wszystko nie dokończone ma być dokończone. Taki sobie postawiłem cel i jakiś tam procent tego już zrealizowałem. |
Autor: | mmodel [ 15 maja 2017, o 21:45 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260-1600mm |
Dobrze widzieć Cię z powrotem działającego ![]() |
Autor: | slawekmod [ 16 maja 2017, o 06:53 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260-1600mm |
Zajmowałem się innymi, lampowymi tematami http://www.trioda.com/forum/viewtopic.p ... &start=105 http://www.trioda.com/forum/viewtopic.p ... &start=225 co dało mi czas na modelarski reset. Jednak od ponad miesiąca nie dotknąłem praktyczne elektroniki poza przelutowaniem potencjometru. Wróciłem więc do modelowania. |
Autor: | GrzegorzP [ 16 maja 2017, o 13:46 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260-1600mm |
slawekmod pisze: Wróciłem więc do modelowania. No i super ![]() ![]() |
Autor: | slawekmod [ 16 maja 2017, o 19:15 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260-1600mm |
W tym modelu przewidziałem miejsce na winglety no i będą Vortexy na skrzydłach. Powinno to poprawić właściwości lotne przy dużych kątach natarcia i małych prędkościach. Napęd -Saito FA 125 |
Autor: | molej [ 18 maja 2017, o 13:22 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260-1600mm |
Sławku, nie latałem modelami akrobacyjnymi więc nie mam doświadczenia. Z teorii winglety (rozpraszacze wirów brzegowych), zmniejszają szkodliwy opór indukowany, który powstaje na końcach skrzydeł o skończonym wydłużeniu, a spowodowany jest różnicą ciśnień między spodnią i górną częścią płata. Opór indukowany jest większy przy większych kątach natarcia więc zgadzam się z tym co mówisz, że "Powinno to poprawić właściwości lotne przy dużych kątach natarcia". Pytanie tylko - co chcesz uzyskać? Na pewno zwiększa się doskonałość, zmniejszasz zapotrzebowanie na moc - ale czy jest to aż tak potrzebne w modelu który może robić zawis na śmigle? Otrzymujesz za to niesymetryczny płat, nieco inne własności przy locie odwróconym. A przecież stosujesz profil symetryczny aby uzyskać takie same charakterystyki w locie plecowym. Nie widziałem w dużych akrobatach podbonego rozwiązania - ale w tym "nie siedzę". Jeśli chodzi Ci o poprawienie skuteczności lotek - można zmniejszyć lub zakryć szczelinę, zrobić lotki bez szczelinowe - na pewno poprawi to sterowność bardziej niż winglety. Zapewne Twoje rozpraszacze będą "dokładane" więc będziesz mógł w łatwy sposób wrócić do wersji bez... |
Autor: | slawekmod [ 18 maja 2017, o 17:54 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260-1600mm |
Sprawa wygląda tak że vortexy są z obu stron natarcia. Lot modelu akrobacyjnego nie składa się z lotu poziomego i zawisu, są jeszcze inne figury robione przy małych prędkościach i dużym kącie natarcia czasem w locie plecowym. Przykładowo taką fazą lotu jest harrier. Bezszczelinowe lotki to fajna sprawa ale świetnie komplikuje konstrukcje więc odstrzeliłem ten pomysł na wstępie. |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |