Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 12:42

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
Post: 7 mar 2014, o 23:04 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Przykleiłem górną listwę dźwigara głównego. Niezawodny 66A :) , wypełnił elegancko wszystkie szpary .....dodatkowo na drugim zdjęciu przygotowany do przyklejenia górny pas dźwigara pomocniczego, fazowany na połączeniu.


Załączniki:
DSCN1930.jpg
DSCN1930.jpg [ 163.12 KiB | Przeglądany 14208 razy ]
DSCN1931.jpg
DSCN1931.jpg [ 158.11 KiB | Przeglądany 14208 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 8 mar 2014, o 11:07 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
milo pisze:
...myślę, że ze względów wytrzymałościowych nie będzie to miało istotnego znaczenia - toż to tylko dźwigarek pomocniczy...

Wytrzymałościowo będzie prawdopodobnie 3x słabszy ale możliwe że w zastosowanym układzie, jak pisałeś, "nie będzie to miało istotnego znaczenia" ze względu na obciążenia.

http://home.agh.edu.pl/~bochniak/models ... zwigar.htm


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 9 mar 2014, o 21:45 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Lotka..... tak to sobie wymyśliłem ;) Przód lotki z balsy 3 mm, na spływie tymczasowa listwa balsowa 1,5x10 mm w celu ustabilizowania żeberek po klejeniu. Zostanie odcięta od reszty po zbudowaniu całego płata.
Molej, cenna lekcja :) Wiem o tym, zdaję sobie sprawę z różnicy wytrzymałości, ale będą dwa zastrzały no i akrobat to nie jest :lol: ......w przypadku szybowca akrobacyjnego nie byłoby innej opcji. Dzięki za zalinkowanie tego filmiku.


Załączniki:
DSCN1932.jpg
DSCN1932.jpg [ 166.87 KiB | Przeglądany 14166 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 3 gru 2014, o 15:04 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Złożyłem drugi płat na tyle, że można go odpiąć od deski montażowej i pokusić się o pierwszą wizualizację całego szybowca, no jeszcze nie ma kabinki, ale już coś widać ;)


Załączniki:
DSCN2239.jpg
DSCN2239.jpg [ 201.85 KiB | Przeglądany 13945 razy ]
DSCN2240.jpg
DSCN2240.jpg [ 195.3 KiB | Przeglądany 13945 razy ]
DSCN2241.jpg
DSCN2241.jpg [ 211.21 KiB | Przeglądany 13945 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 3 gru 2014, o 16:36 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 739
Lokalizacja: Elbląg
Wizualnie, delikatnie i lekko. Ogon nie ma tendencji do skręcania się przy tej konstrukcji ? W ABC miałem skrzyżowane linki stalowe.

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 3 gru 2014, o 22:31 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Część ogonowa jest dość sztywna, nie odbiega jakoś drastycznie od innych moich modeli....szczerze, to jestem zaskoczony trochę sztywnością kadłuba.
Wkleiłem rurki na łączniki płatów.


Załączniki:
DSCN2242.jpg
DSCN2242.jpg [ 171.6 KiB | Przeglądany 13910 razy ]
DSCN2243.jpg
DSCN2243.jpg [ 147.39 KiB | Przeglądany 13910 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 3 gru 2014, o 22:35 
Offline
Modelarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, o 21:44
Posty: 739
Lokalizacja: Elbląg
OK! Są odciągi które zapewniają sztywność. Będzisz musiał zastosować tutaj śruby rzymskie bo są zintegrowane z płatami.Trochę będzie to kłopotliwe.Najlepiej zastosować sprężynki napinające na zakończeniu linek. Łatwy będzie montaż na lotnisku.
Załącznik:
gcwjs_2.jpg
gcwjs_2.jpg [ 75.66 KiB | Przeglądany 13910 razy ]

_________________
Cudowne widoki
...piękna kobieta w tańcu, koń pełnej krwi w galopie , fregata pod pełnymi żaglami i... szybowiec na niebie pod cumulusami.

Pozdrawiam Mirek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 4 gru 2014, o 21:28 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
pepcio 11 pisze:
OK! Są odciągi które zapewniają sztywność. Będzisz musiał zastosować tutaj śruby rzymskie bo są zintegrowane z płatami.Trochę będzie to kłopotliwe.Najlepiej zastosować sprężynki napinające na zakończeniu linek. Łatwy będzie montaż na lotnisku.


Mam pewien plan i zamysł jak to zrobić, ale o tym w stosownym momencie. Zasadniczo odciągi nie będą nadawały modelowi sztywności. Ważnym elementem będą zastrzały, na nich będę opierał sztywność i liniowość całego szybowca. Częścią ogonową raczej bym się nie przejmował, no ale to ostateczny montaż i próby pokażą.
Wkleiłem kawałki rurek w kratownicę kadłuba, jako pochewki łączników. "Zbudowałem" do tego odpowiednie rusztowanie.


Załączniki:
DSCN2244.jpg
DSCN2244.jpg [ 193.65 KiB | Przeglądany 13873 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 6 gru 2014, o 12:21 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Przykleiłem dolny keson, dolną listwę spływu i przykleiłem na górny dźwigar listwę balsową 10x3. Zostanie ona oszlifowana do obrysu i wtedy dopiero przykleję górny keson. Jak doprowadzę drugi płat do tego samego wyglądu, rozpocznę walkę z zastrzałami, mam nadzieję, że nierówną dla zastrzałów ;) .


Załączniki:
DSCN2246.jpg
DSCN2246.jpg [ 150.1 KiB | Przeglądany 13840 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 7 gru 2014, o 15:08 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2011, o 22:39
Posty: 3694
Lokalizacja: Elbląg
Zamknąłem keson. Zaskoczyła mnie sztywność płata, a keson to tylko 1/6 cięciwy :o . Powklejałem parę pierdół, jednak niezbędnych dla prawidłowej eksploatacji modelu. Kawałek sklejki 2 mm na żeberku, gdzie kończy się rurka łącznika pomocniczego i kawałek listwy sosnowej 5x5, między dźwigary główne, blokujący przesuwanie się łącznika głównego w głąb płata.


Załączniki:
DSCN2247.jpg
DSCN2247.jpg [ 120.45 KiB | Przeglądany 13811 razy ]
DSCN2248.jpg
DSCN2248.jpg [ 158.68 KiB | Przeglądany 13811 razy ]
DSCN2249.jpg
DSCN2249.jpg [ 143.51 KiB | Przeglądany 13811 razy ]

_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007
pozdrawiam
milo
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group