Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://www.forum.aerodesignworks.eu/ |
|
ITS-II/33 http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=57&t=872 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | milo [ 19 lis 2013, o 17:08 ] | |||
Tytuł: | Re: ITS-II/33 | |||
Wklejone wszystkie przekładki, oprócz tej gdzie będzie okucie zastrzału, i górny pas dźwigara.....płacik nabiera wygladu
|
Autor: | milo [ 25 lis 2013, o 20:27 ] | |||
Tytuł: | Re: ITS-II/33 | |||
Wylamelowałem eliptyczną część spływu z 5-ciu listewek sosnowych 2x2, natarcie lamelowałem na płacie z dwóch listewek 3x2.....została końcówka płata, zrobię ją prawdopodobnie ze sklejki.
|
Autor: | milo [ 3 sie 2014, o 20:53 ] | |||
Tytuł: | Re: ITS-II/33 | |||
Po powrocie z Bieszczad, przemyślałem na nowo całą koncepcję modelu szybowca ITS-II. Postanowiłem, a właściwie, postanowiliśmy wrócić do koncepcji budowy półmakiet przedstawionej kiedyś na forum, tzw. "Klub 1:6". To co do tej pory zbudowałem, czyli płat, idzie do kosza. No nowo rozrysowałem cały model, zmieniając projekt wstępny, który opisywałem wcześniej. Zmiany te dotyczą: inny profil, zamiast MS3-11 Retro, zastosuję S7055, odchodzę od pracochłonnych sklejkowych kesonów na normalne balsowe /balsa 1,5 mm/. Reszta zasadniczo pozostaje bez zmian, chociaż będę starał się maksymalnie uprościć konstrukcję. Szybowiec rysuję w autocadzie, wszystkie żeberka i wręgi będę dawał na laser. Dodatkową zmianą będzie zamontowanie haka do holu za modelem. Skala oczywiście ta sama 1:5 i model w kolorach materiałów. Parę zrzutów z ekranu, to co udało mi się wczoraj w wolnej chwili narysować.
|
Autor: | Kicior [ 4 sie 2014, o 10:56 ] |
Tytuł: | Re: ITS-II/33 |
Hej Milo, Mam pytanie w sprawie skrzydeł. Czy ażury w balsowych żebrach w pokazanym powyżej skrzydle nie osłabiają zbyt jego konstrukcji? Oczywiście odchudzają one płat, na czym nam wszystkim zależy Niemniej z drugiej strony cienka pionowa poprzeczka z balsy, z włóknami ułożonymi w poziomie raczej nie daje zbyt mocnego podparcia. Być może warto całkowicie usunąć te poprzeczkę i wstawić równie cienką, lecz z włókien ułożonych w pionie, coś jak tu: Załącznik: a.jpg [ 9.29 KiB | Przeglądany 13173 razy ] (przepraszam, za nie ostre zdjęcie) Będzie z tym trochę więcej pracy, niemniej odporność na ewentualne zgniecenie kilkanaście razy większa. Pomyśl, czy nie warto. |
Autor: | molej [ 4 sie 2014, o 11:31 ] |
Tytuł: | Re: ITS-II/33 |
A ja zasugerowałbym aby wycięcie w żeberku było przesunięte bardziej ku tyłowi i oddalone od wycięcia pod dźwigary (między którymi jest jeszcze otwór). Powstaje w tym miejscu najsłabszy obszar co wytrzymałościowo nie jest wskazane. Oddalając ażur zmniejszamy też masę za środkiem ciężkości - co w przypadku szybowców jest pożądane. Zysk co prawda niewielki ale zawsze jest Poglądowo szkic Załącznik:
|
Autor: | Kicior [ 4 sie 2014, o 11:49 ] |
Tytuł: | Re: ITS-II/33 |
W przypadku powyższego żebra jak najbardziej ma to sens. A ja dodatkowo sprostuję swój post - pisałem o dużych ażurach i cienkiej poprzeczce patrząc na zdjęcie DSCN1805 (ostatnie zdjęcie przed zrzutami z CAD'a) Ażury dotyczące 18-stu pierwszych żeber od styku z kadłubem. |
Autor: | milo [ 4 sie 2014, o 14:42 ] |
Tytuł: | Re: ITS-II/33 |
Już odpowiadam na Wasze pytania. Kicior, ten płat ze zdjęcia 1805 idzie do kosza, pisałem o tym, robię nowe....faktycznie , było dość słabo i jedno żebro pękło mi jak składałem płat. Żeberka w nowych płatach będą miały nakładki z balsy 1,5 mm, czyli będą dwuteowe....rozwiązanie sprawdzone w moich modelach, myślę, że obawy o wytrzymałość są troszeczkę przesadzone . Ten otwór w żeberku służy tylko i wyłącznie aby spokojnie przeciągnąć kabel serwa lotki.....nie oszczędzam na masie modelu |
Autor: | Stema [ 5 sie 2014, o 09:09 ] |
Tytuł: | Re: ITS-II/33 |
Nie zaszkodzi narysować tak: Załącznik:
|
Autor: | milo [ 5 wrz 2015, o 17:05 ] | ||
Tytuł: | Re: ITS-II/33 | ||
Powoli ruszam dalej z Its-em.....było parę falstartów, ciągle zmieniałem założenia, wielkość itp, itd . Ostateczna wersja - mam narysowane już płaty i żeberka na formatce - skala 1:5, profil SD7084 i tradycyjna konstrukcja, szczegóły w swoim czasie. Tymczasem taka mała wizualizacja w kolorze , paintowo/cadowa...tak mam nadzieję , będzie wyglądał. Znaki prototypu /po przebudowie kadłuba/ 085, godło ZASPL na pionie i napis "Mały Szlem" pod kabiną.
|
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |