pepcio 11 pisze:
ABC poleciał. I to nie raz! Wspólnie z milo mieliśmy ogromną satysfakcję.
Dokładnie
Dodam parę słów od siebie.
Warunki lotów: słonecznie, lekka termika, wiatr wschodni o sile max 6m/s, ciepło.
Przede wszystkim zmieniliśmy metodę startu......Mirek trzymał model i naciągał hol, ja stałem za nim gotowy do sterowania modelem, start na hasło "Gotowy, start"....
Model nie należy do prostych w pilotażu, duże obciążenie powierzchni - ok 37 g/dm^2 - powoduje, że ABC bardzo szybko lata, a opory czołowe powodują duże opadanie. Szybowiec dobrze reaguje na stery, nie brakuje wychyleń ani skuteczności. Po zmianie ustawień kątów i haka lot na holu pewny i stabilny. Jednak widok w powietrzu jest niesamowity
Należy bardzo uważać na prędkość w czasie lotu, bardzo szybko sypie się w korek z dużym opadaniem, planowanie lądowania, ze względu na duże opadanie należy planować odpowiednio wcześnie i dużym wyczuciem.
IS-3 "ABC" w wykonaniu Mirka ma ogromny potencjał i nie jest modelem "na co dzień". Korci mnie aby zaproponować Mirkowi budowę drugiego egzemplarza ze zmianami wynikającymi z naszych pierwszych lotów
.....Oczywiście z wielką chęcią wezmę udział w przeprojektowaniu i budowie kolejnego egzemplarza. Myślę o nowych płatach na modelarskim profilu i nowym poziomym, lekko powiększonym.....te elementy mogę zaprojektować i zbudować. Szkoda nie pociągnąć tematu dalej, bo widok modelu w górze jest .....sty
Podejrzewam, że można się wyrobić w masie do lotu 1500-1600 g.
Co myślicie o tym? A może zestawik" Byli by chętni?
_________________
https://gliders.pl/ Szybowce są najfajniejsze....
SAM 18-007pozdrawiam
milo