Forum modelarskie RC , projektowanie CAD
http://www.forum.aerodesignworks.eu/

Kobuz 3 2600mm/ 3500mm- elektro. Projekt, budowa.
http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=57&t=546
Strona 8 z 21

Autor:  Thomas Reiter [ 19 cze 2015, o 20:22 ]
Tytuł:  Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa.

Hi Slawek,

what a piece of Art :o

I wish i would be at that stage with mine, but i will start cutting soon :P

Meanwhile keep coming your great work!

Cheers

Thomas

--
Cześć Sławek,

Co za dzieło sztuki :o

Chciałbym być na tym samym etapie co Ty, niedługo zacznę już wycinać :P

Tymczasem kontynuuj swoją wspaniałą robotę !

Pozdrawiam
Thomas

Autor:  slawekmod [ 19 cze 2015, o 20:31 ]
Tytuł:  Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa.

Thomas, a work of art your Kobuz: D. In the private messages I sent you fuselage sections Kobuz 3 version gliders and glider. These will be useful to the project KOBUZ a scale of 1: 2.
Regards.



Tomasz, dzieło sztuki to Twój Kobuz :D. W prywatnej wiadomości przesłałem Ci przekroje kadłuba Kobuz 3 w wersji motoszybowcowej i szybowcowej. Przydadzą Ci się do projektu Kobuza w skali 1:2.
Pozdrawiam.

Tak na marginesie to kadłub wyważa się bez problemu masą 390g w miejscu pakietu. Zamiast tych 390 g będzie pakiet , regulator ESC silnik ze śmigłem (jeszcze dalej niż obciążenie do zdjęcia), kabina itp. Silnik pewnie zrównoważy ster kierunku.

Załączniki:
DSC_0171.JPG
DSC_0171.JPG [ 509.06 KiB | Przeglądany 12523 razy ]
DSC_0169.JPG
DSC_0169.JPG [ 601.39 KiB | Przeglądany 12523 razy ]

Autor:  slawekmod [ 20 cze 2015, o 13:48 ]
Tytuł:  Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa.

Zabrałem się dziś za ostateczne szlifowanie kadłuba. Okazało się że przejście z kadłuba w statecznik zostało za bardzo zeszlifowane przez co zrobiły się zagłębienia w kadłubie. Szybko więc znalazłem kawałek miękkiej balsy 1,5mm i nakleiłem na rzadki klej CA. Po szlifowaniu było już ok. Całość pokryłem laminatem i umieściłem nad włączonym wzmacniaczem lampowym. Lampy rozgrzewają się do ponad 100st ale na wysokości kadłuba temperatura nie przekracza 35-40st. Suszyłem już w ten sposób rurki z laminatu szklanego. Po wyschnięciu wyszlifuję laminat papierem 36 , potem 46 , 180, 800. Za pomocą papieru 36 dość szybko można zeszlifować przejście pomiędzy warstwami tkaniny. Wbrew pozorom ciężko jest przetrzeć laminat.

I started today for the final sanding of the hull. It turned out that the transition from hull in the ballast has been sanded too much for what they've done a recess in the hull. So quickly I found a piece of soft 1.5mm balsa and glue glued on rare CA. After grinding it was ok. I covered in laminate and placed over a tube amplifier is switched on. Lamps heat up to over 100ST but at the height of the hull temperature does not exceed 35-40st. Dried in this manner has a tube of fiberglass. When dry, sand the paper laminate 36, then 46, 180, 800. With the paper 36 may be ground fairly quickly transition between layers of fabric. Contrary to appearances, it is hard to wipe the laminate.

Załączniki:
DSC_0174.JPG
DSC_0174.JPG [ 428.61 KiB | Przeglądany 12486 razy ]
DSC_0173.JPG
DSC_0173.JPG [ 360.44 KiB | Przeglądany 12490 razy ]
DSC_0172.JPG
DSC_0172.JPG [ 351.19 KiB | Przeglądany 12490 razy ]

Autor:  slawekmod [ 20 cze 2015, o 15:57 ]
Tytuł:  Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa.

Nie bardzo mi się chce edytować poprzedni post bo musiałbym wgrywać od nowa zdjęcia więc dopiszę nowy.
Żywica utwardziła się na tyle że można było zeszlifować papierem 36 i 46 resztki tkaniny. Lekko poprawiłem papierem 200. Końcowe szlifowanie odbędzie się dopiero jutro bo żywica musi wyschnąć całkowicie. Z efektu jestem zadowolony. Po zważeniu kadłuba przed i po modyfikacji w wadze nic się nie zmieniło, w sumie trudno oczekiwać jakiś zmian, towaru poszło naprawdę niewiele.

Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem miejsce gdzie był dołek. Sprawa dotyczyła obu stron kadłuba.

Załączniki:
DSC_0175a.jpg
DSC_0175a.jpg [ 317.64 KiB | Przeglądany 12481 razy ]
DSC_0176.JPG
DSC_0176.JPG [ 333.65 KiB | Przeglądany 12481 razy ]
DSC_0175.JPG
DSC_0175.JPG [ 308.95 KiB | Przeglądany 12481 razy ]

Autor:  slawekmod [ 1 lip 2015, o 21:43 ]
Tytuł:  Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa.

Zabrałem się za kończenie projektu skrzydeł. Projektowanie montażu serw w tym skrzydle - wrażenia bezcenne. Nie wiem jeszcze jak puszczę przewód od serwa lotki omijając hamulec, serwo hamulca, rurkę łącznika pomocniczego ale jakoś to muszę zrobić.

Załączniki:
serwo2.JPG
serwo2.JPG [ 537.55 KiB | Przeglądany 12366 razy ]
serwo1.JPG
serwo1.JPG [ 590.1 KiB | Przeglądany 12366 razy ]

Autor:  slawekmod [ 14 lip 2015, o 07:21 ]
Tytuł:  Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa.

Dokończyłem rysowanie mocowania serwa hamulca.

Załączniki:
skrzydło kobuz cad1dd.JPG
skrzydło kobuz cad1dd.JPG [ 183.21 KiB | Przeglądany 12269 razy ]

Autor:  slawekmod [ 16 maja 2016, o 19:42 ]
Tytuł:  Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa.

Wracam do tematu kobuza. Mam trochę wolnego czasu więc dokończę to co zacząłem. Pytanie do milo, jakiej szpachli używasz do laminowanych kadłubów? Będę musiał zmierzyć się z tym tematem.
Jakie są zamienniki serw Hitec 125Mg? Kiedyś były Turnigy 555 ale nie wiem czy są dostępne.

Autor:  mmodel [ 16 maja 2016, o 20:16 ]
Tytuł:  Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa.

Nie jestem milo, ale odpowiem. Ja używam normalnej szpachli samochodowej dwuskładnikowej. Potem idzie na to podkład samochodowy, tu używam Duponta (tego jasnego).

Autor:  milo [ 16 maja 2016, o 21:25 ]
Tytuł:  Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa.

mmodel pisze:
Ja używam normalnej szpachli samochodowej dwuskładnikowej.


Dokładnie ;) , ale muszę powiedzieć, że: jak wynika z moich doświadczeń, szpachla szpachli nie równa ;) .
Ostatnio, przy wykończaniu kadłubów "Kobuza" i "Orlika" zastosowałem szpachlówkę Inter Troton Light. Samochodowa, dwuskładnikowa. Nie wiem co w przypadku tej szpachlówki oznacza słowo "light", ale ma świetną przyczepność do laminatu i lekko się szlifuje - być może, że nie chodzi o ciężar, a o łatwość obróbki /to te "light"/. Można wyprowadzić bardzo starannie wszystkie krzywizny. Myślę, że "Novola" już nie będę używał :) .Dotychczasowa eksploatacja modelu nie wykazała niskiej twardości/wytrzymałości szpachlówki na uszkodzenia.

Autor:  slawekmod [ 17 maja 2016, o 07:42 ]
Tytuł:  Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa.

No to fajnie. Mam/miałem opory przed nakładaniem szpachli poliestrowej na epoksydowy laminat ale skoro twierdzicie że trzyma się to dobrze to taką zastosuję.

Strona 8 z 21 Strefa czasowa UTC+2godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/