Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://www.forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Kobuz 3 2600mm/ 3500mm- elektro. Projekt, budowa. http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=57&t=546 |
Strona 8 z 21 |
Autor: | Thomas Reiter [ 19 cze 2015, o 20:22 ] |
Tytuł: | Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa. |
Hi Slawek, what a piece of Art I wish i would be at that stage with mine, but i will start cutting soon Meanwhile keep coming your great work! Cheers Thomas -- Cześć Sławek, Co za dzieło sztuki Chciałbym być na tym samym etapie co Ty, niedługo zacznę już wycinać Tymczasem kontynuuj swoją wspaniałą robotę ! Pozdrawiam Thomas |
Autor: | slawekmod [ 20 cze 2015, o 13:48 ] | ||||
Tytuł: | Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa. | ||||
Zabrałem się dziś za ostateczne szlifowanie kadłuba. Okazało się że przejście z kadłuba w statecznik zostało za bardzo zeszlifowane przez co zrobiły się zagłębienia w kadłubie. Szybko więc znalazłem kawałek miękkiej balsy 1,5mm i nakleiłem na rzadki klej CA. Po szlifowaniu było już ok. Całość pokryłem laminatem i umieściłem nad włączonym wzmacniaczem lampowym. Lampy rozgrzewają się do ponad 100st ale na wysokości kadłuba temperatura nie przekracza 35-40st. Suszyłem już w ten sposób rurki z laminatu szklanego. Po wyschnięciu wyszlifuję laminat papierem 36 , potem 46 , 180, 800. Za pomocą papieru 36 dość szybko można zeszlifować przejście pomiędzy warstwami tkaniny. Wbrew pozorom ciężko jest przetrzeć laminat. I started today for the final sanding of the hull. It turned out that the transition from hull in the ballast has been sanded too much for what they've done a recess in the hull. So quickly I found a piece of soft 1.5mm balsa and glue glued on rare CA. After grinding it was ok. I covered in laminate and placed over a tube amplifier is switched on. Lamps heat up to over 100ST but at the height of the hull temperature does not exceed 35-40st. Dried in this manner has a tube of fiberglass. When dry, sand the paper laminate 36, then 46, 180, 800. With the paper 36 may be ground fairly quickly transition between layers of fabric. Contrary to appearances, it is hard to wipe the laminate.
|
Autor: | slawekmod [ 20 cze 2015, o 15:57 ] | ||||
Tytuł: | Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa. | ||||
Nie bardzo mi się chce edytować poprzedni post bo musiałbym wgrywać od nowa zdjęcia więc dopiszę nowy. Żywica utwardziła się na tyle że można było zeszlifować papierem 36 i 46 resztki tkaniny. Lekko poprawiłem papierem 200. Końcowe szlifowanie odbędzie się dopiero jutro bo żywica musi wyschnąć całkowicie. Z efektu jestem zadowolony. Po zważeniu kadłuba przed i po modyfikacji w wadze nic się nie zmieniło, w sumie trudno oczekiwać jakiś zmian, towaru poszło naprawdę niewiele. Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem miejsce gdzie był dołek. Sprawa dotyczyła obu stron kadłuba.
|
Autor: | slawekmod [ 1 lip 2015, o 21:43 ] | |||
Tytuł: | Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa. | |||
Zabrałem się za kończenie projektu skrzydeł. Projektowanie montażu serw w tym skrzydle - wrażenia bezcenne. Nie wiem jeszcze jak puszczę przewód od serwa lotki omijając hamulec, serwo hamulca, rurkę łącznika pomocniczego ale jakoś to muszę zrobić.
|
Autor: | slawekmod [ 14 lip 2015, o 07:21 ] | ||
Tytuł: | Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa. | ||
Dokończyłem rysowanie mocowania serwa hamulca.
|
Autor: | slawekmod [ 16 maja 2016, o 19:42 ] |
Tytuł: | Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa. |
Wracam do tematu kobuza. Mam trochę wolnego czasu więc dokończę to co zacząłem. Pytanie do milo, jakiej szpachli używasz do laminowanych kadłubów? Będę musiał zmierzyć się z tym tematem. Jakie są zamienniki serw Hitec 125Mg? Kiedyś były Turnigy 555 ale nie wiem czy są dostępne. |
Autor: | mmodel [ 16 maja 2016, o 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa. |
Nie jestem milo, ale odpowiem. Ja używam normalnej szpachli samochodowej dwuskładnikowej. Potem idzie na to podkład samochodowy, tu używam Duponta (tego jasnego). |
Autor: | milo [ 16 maja 2016, o 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa. |
mmodel pisze: Ja używam normalnej szpachli samochodowej dwuskładnikowej. Dokładnie , ale muszę powiedzieć, że: jak wynika z moich doświadczeń, szpachla szpachli nie równa . Ostatnio, przy wykończaniu kadłubów "Kobuza" i "Orlika" zastosowałem szpachlówkę Inter Troton Light. Samochodowa, dwuskładnikowa. Nie wiem co w przypadku tej szpachlówki oznacza słowo "light", ale ma świetną przyczepność do laminatu i lekko się szlifuje - być może, że nie chodzi o ciężar, a o łatwość obróbki /to te "light"/. Można wyprowadzić bardzo starannie wszystkie krzywizny. Myślę, że "Novola" już nie będę używał .Dotychczasowa eksploatacja modelu nie wykazała niskiej twardości/wytrzymałości szpachlówki na uszkodzenia. |
Autor: | slawekmod [ 17 maja 2016, o 07:42 ] |
Tytuł: | Re: Kobuz 3 2600mm- elektro. Projekt, budowa. |
No to fajnie. Mam/miałem opory przed nakładaniem szpachli poliestrowej na epoksydowy laminat ale skoro twierdzicie że trzyma się to dobrze to taką zastosuję. |
Strona 8 z 21 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |