Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://www.forum.aerodesignworks.eu/ |
|
PWS 101 1:3,8 http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=57&t=1300 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Krzysztof [ 8 sty 2016, o 09:35 ] | |||
Tytuł: | Re: PWS 101 1:3,8 | |||
Powoli bo powoli ale do przodu
|
Autor: | Krzysztof [ 28 sty 2016, o 09:12 ] |
Tytuł: | Re: PWS 101 1:3,8 |
Mam pytanie dotyczące mocowania haka do holowania, otóż model ma być zelektryfikowany ale też ma mieć hak do holu. Nie chciałbym demontować silnika i zakładać haka. Proszę o jakieś podpowiedzi a może widzieliście już takie rozwiązania? |
Autor: | Paweł [ 28 sty 2016, o 12:14 ] |
Tytuł: | Re: PWS 101 1:3,8 |
Myślę Krzysiek, że spokojnie hak do holowania możesz umieścić gdzieś tutaj. O ile oczywiście dobrze zrozumiałem temat. Takie rozwiązania widziałem - zabić się nie dam, ale chyba na Retroplane. Wyjście haka może być "z burty". Załącznik: krzysiek hak.jpg [ 155.59 KiB | Przeglądany 13998 razy ] |
Autor: | utopia [ 28 sty 2016, o 21:40 ] |
Tytuł: | Re: PWS 101 1:3,8 |
Chyba oglądamy te same strony ... ( a myślałem że mi się wydawało z tym hakiem ...) |
Autor: | Stema [ 28 sty 2016, o 23:24 ] |
Tytuł: | Re: PWS 101 1:3,8 |
Krzysztof pisze: Mam pytanie dotyczące mocowania haka do holowania, otóż model ma być zelektryfikowany ale też ma mieć hak do holu. Nie chciałbym demontować silnika i zakładać haka. Proszę o jakieś podpowiedzi a może widzieliście już takie rozwiązania? Załącznik:
|
Autor: | molej [ 29 sty 2016, o 08:54 ] |
Tytuł: | Re: PWS 101 1:3,8 |
Krzysztofowi chodziło najpewniej o hak do holowania modelu za samolotem. Na zdjęciu jest umieszczenie haka ale do "bungee launching" - czyli do "strzelania z gumy". |
Autor: | Krzysztof [ 29 sty 2016, o 09:09 ] |
Tytuł: | Re: PWS 101 1:3,8 |
Owszem model ma 5 m rozpiętości więc raczej do strzelania z gumy się nie nadaje chyba nie doprecyzowałem pytania , oczywiście chodzi mi o hak z wyczepem na linkę i tak właśnie kombinuje jak by tu go zamocować zaraz pod silnikiem. Nie wiem jak ma się przesunięcie od osi podłużnej do holowania, te szybowce które widziałem miały mocowanie linki w osi podłużnej kadłuba, pytanie jak model będzie się zachowywał? No cóż, dzięki za podpowiedzi, będę kombinował raczej tak żeby zaczep linki był jak najbliżej osi ostatecznie na zasadzie wyjęcia silnika i w jego miejsce montażu zaczepu, no i pełne portki przy pierwszym holu . |
Autor: | TomekW [ 29 sty 2016, o 13:08 ] |
Tytuł: | Re: PWS 101 1:3,8 |
Spokojnie możesz umieścić hak (wyczep) poniżej silnika. Przesunięcie względem osi kadłuba nie ma tu większego wpływu na zachowanie szybowca podczas holowania. Dlatego zaczep może być również z boku (na burcie) tak jak pisał Paweł. Takie rozwiązanie najczęściej stosuje się jednak wtedy, gdy się chce "na szybko" przystosować model z laminatowym kadłubem do holowania. Sposób tani, prosty, skuteczny i nie wymagający głębszej interwencji w konstrukcję. Szybowiec tak czy siak jest holowany " za nos ". Poza tym podczas holowania szybowiec zazwyczaj wychodzi nad holówkę która ma zaczep na grzbiecie, więc taki układ jest poniekąd naturalny. Tu mniej więcej widać co miałem na myśli A tu holowanie modelu z zaczepem umieszczonym z boku - jak widać leci prosto Załącznik: Wielu udanych holi życzę . |
Autor: | Krzysztof [ 30 sty 2016, o 08:56 ] |
Tytuł: | Re: PWS 101 1:3,8 |
Dzięki Tomku rozwiałeś moje wątpliwości |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |