Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 28 mar 2024, o 18:15

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10 sty 2015, o 14:57 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2012, o 08:17
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Od jakiegoś czasu, w wolnych chwilach projektuję "Rekina". Ostatnio nic nowego nie zrobiłem i liczę, że tworząc wątek coś ruszy w temacie. Projekt ten rozkładam na dłuższy okres czasu i liczę że oblot odbędzie się w tej dekadzie ;) Nie mam doświadczenia z konstrukcjami tej wielkości więc bardzo liczę na pomoc w trakcie prac projektowych :)

Kilka informacji o szybowcu znajduje się w tym temacie. Wzoruję się na planach Martin-a Simons-a z którym w końcu udało mi się skontaktować i otrzymałem nawet od niego plany (w nieco większej skali) za co mu serdecznie dziękuję :)

Podstawowe dane modelu (1:5):
Rozpiętość: 3798 [mm]
Długość: 1454 [mm]
Cięciwa: 280 [mm]
Rozpiętość stat. poz. 600 [mm]
Pow. nośna: 74,70 [dm²]
Pow. stat. poz.: 10,82 [dm²]
Pow. stat. pion.: 6,72 [dm²]

Niektóre informacje otrzymane za pomocą arkusza do obliczeń Curtis-a Suter-a. Poniżej screen z wyników:
Załącznik:
01.JPG
01.JPG [ 66.43 KiB | Przeglądany 13266 razy ]

Odpowiednie wartości mieszczą się w zakresach (więcej info tutaj) czyli powinno obyć się bez powiększania usterzenia (choć chyba dla takiej skali to już nie stanowi "problemu").

Dodatkowe info co do założeń:
- kadłub konstrukcyjny, wzmacniany tkaniną
- profile usterzenia z rodziny NACA
- skrzydła konstrukcyjne lub styro-fornir (to się jeszcze okaże)
- planowana masa: 3700 - 4000 [g] (?)
Daje to obciążenie pow. nośnej od ~50 [gr/dm²] do prawie 54 [gr/dm²], choć jeszcze nie wiem czy to ok dla tej skali i modelu planowanego do latania w termice.

Obrysowany kadłub wraz z podanymi na planie przekrojami
Załącznik:
02.jpg
02.jpg [ 68.24 KiB | Przeglądany 13266 razy ]