Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://www.forum.aerodesignworks.eu/ |
|
CW-1 http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=57&t=162 |
Strona 3 z 14 |
Autor: | milo [ 11 sty 2012, o 20:37 ] | ||||
Tytuł: | Re: CW-1 | ||||
Skończyłem drugą połówkę steru wysokości. Zastosowałem inny klej, sztywność troszeczkę się zwiększyła. Na zdjęciach jest równiez "surówka" statecznika pionowego, ster kierunku jest w fazie budowy. Powoli usterzenie, jego budowa zbliża sie do końca. W międzyczasie cały czas oglądam dostępne w internecie zdjęcia CW-1. Tutaj pojawia sie coraz więcej zagadek i wątpliwości. W książkach jest napisane, że... "... elementy pokryte płótnem , lakierowane, sklejką również..." czyli szybowiec w barwach naturalnych. Wiadomo, że pokrycie sklejkowe na starych zdjęciach jest ciemniejsze od płóciennego. I jak to się ma do tych starych zdjęć http://www.piotrp.de/WYKLADY/PIERWSZE_S ... index.html. Wyraźnie widać, że przednia część kadłuba z centropłatem, jest bardzo jasna /biała!?/. Skrzydła, tylnia część kadłuba i usterzenie , wyraźnie ciemniejsze. Na jednym ze zdjęć widać tył jakiegoś Albatrosa lub LVG z szachownicą. Biały kolor szachownicy i kolor jasnych części szybowca, taki sam?! Wydaje mi się, że te jaśniejsze części CW-1 były malowane, biały, a właściwie pewnie popielaty. Jeżeli ktoś z Was ma ochotę i czas, niech obejrzy te zdjęcia i wyrazi Swoją , mam nadzieję bardzo obiektywną opinię. Bo mi już w oczach się miesza. To jest jedna z wielu wątpliwości. Starych szybowców niestety nie można obejrzeć w hangarze aeroklubowym.
|
Autor: | TomekW [ 14 sty 2012, o 20:36 ] |
Tytuł: | Re: CW-1 |
Trudno wypowiedzieć się jednoznacznie na temat koloru sklejki . Na niektórych zdjęciach kadłuby szybowców są dość jasne ( np. prototyp Mewy ), wiadomo że sklejka z upływem czasu ciemniała . Być może na CW 1 była jasna, można powiedzieć że był to szybowiec "nówka sztuka ".Z drugiej strony jednak na zdjęciach które są jakby nie patrzeć dość ostre nie widać żadnych linii podziału pokrycia sklejkowego.Albo musiał być to jeden arkusz, albo tak jak sugerujesz malowany. Nie mam pojęcia jak duże mogły być arkusze sklejki, ale : - największy jednolity element pokrycia sklejkowego kadłuba Sroki miał 70 cm (widać dokładnie na zdjęciach ) -zazwyczaj na kesonach sklejka kładziona była na długości dwóch żeber.Rozstaw żeber wahał się w granicy 30- 35 cm ,rzadko więcej (np. Komar - 40 cm) Może to sugerować, że dużych arkuszy nie używano. Ale to tylko moje domysły nie poparte żadnymi konkretnymi dowodami . Chyba za wiele nie pomogłem Krawędzi spływu sterów zostawiasz proste, czy robisz "wciągnięte " pomiędzy żebrami ? |
Autor: | milo [ 14 sty 2012, o 20:54 ] |
Tytuł: | Re: CW-1 |
Dokładnie tak jak piszesz. Nie widać lini podziału arkuszy sklejki. Dodatkowo, ta jasna część kadłuba świeci sie na jednym zdjęciu. Wiem, lakier, ale... ale dziwnie równomiernie się świeci(?). Biorę pod uwagę jeszcze inną ewentualność. Może płótno było ciemne? Albo cellon jakiś z "demobilu"? Tak czy inaczej, temat do rozpracowania. Szybowiec zapewne pachniał "fabryką". Budowali go młodzi ludzie, z fantazją, może któregoś zaswędziała "łapka" i i gdzieś w rogu warsztatu znalazł puszke białej(?) farby i pociągnął pędzlem po sklejce, bo brzydko wygląda, pochlapane klejem, a może nie, może sklejka jakaś inna, z odzysku np z fabryki produkującej meble /studenci-biedni/. Dla mnie to pionierska robota. Sami widzicie ile jest mozliwości. Szukałem trochę po sieci i wymiary sklejki różne, najczęściej 100x 152 mm. Chyba jednak uwarunkowane to było odległością wręg, żeber itd. Coś wymyślę z tym podziałem arkuszy. Tomek masz rację, pewnie nie więcej jak 70 cm miał jeden arkusz, ze wzgl czysto technologicznych. Wydaje mi się, że temat dopiero się rodzi. Dyskutujmy. |
Autor: | PiotrKostek [ 10 maja 2012, o 21:27 ] |
Tytuł: | Re: CW-1 |
Byłem dziś u milo i widziałem CW-1 - wprawdzie widziałem już wcześniej, ale że słaby postęp w pracach to sobie przypomniałem. Konstrukcja przepiękna, wszystko jak należy, listeweczki, lamelowane, wyginane.... Cudo po prostu... Jak sobie człowiek wyobrazi pokryte to wszystko prześwitującym a'la płótnem... w locie... Kawał polskiej historii. I WY WIECIE CO ON CHCE W TYM ZROBIĆ ??? BOWDENY - LUDZIE - BOWDENY zamiast ślicznych linek.... BO MU SIĘ NIE CHCE, BO NIE WIE JAK.... KOLEDZY - NIE POZWÓLMY NA TO !!! Kto się zna niech pomaga z linkami, kto się nie zna niech podpisuje petycję.... CW bez bowdenów, CW bez bowdenów... PS> milo wie o mojej akcji, bo go ostrzegałem |
Autor: | milo [ 10 maja 2012, o 22:11 ] |
Tytuł: | Re: CW-1 |
Do petycji dopisz jeszcze Piotrek, żółtą, cadmową, gładką folię na pokrycie i motorek z przodu...Cox .049... Wiedziałem, że to napiszesz zgadza się, ale dam radę, jakoś to zrobię |
Autor: | ali1983 [ 11 maja 2012, o 19:13 ] |
Tytuł: | Re: CW-1 |
bowdeny??? jaja sobie robisz??? wszystkiego, ale nie tego bym się po tobie spodziewał... |
Autor: | milo [ 12 maja 2012, o 17:02 ] | |||
Tytuł: | Re: CW-1 | |||
Ruszyłem! Żebra nasadowe w kadłubie i żeberka centropłata.
|
Autor: | milo [ 13 maja 2012, o 20:16 ] | ||
Tytuł: | Re: CW-1 | ||
Prawy centropłat złożony i pierwsza przymiarka do kadłuba. Tutaj będzie największe odstepstwo od oryginału. W rzeczywistości te centropłaty były na stałe zamontowane do kadłuba, a do nich mocowane były płaty-końcówki. W moim CW-1 będą stanowiły jedną całość z resztą skrzydła.
|
Autor: | milo [ 19 maja 2012, o 19:34 ] | ||
Tytuł: | Re: CW-1 | ||
Prawy płacik zdjęty z deski i przymiarka do reszty.
|
Strona 3 z 14 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |