Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://www.forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Extra 260 - 1600 mm elektryczna http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=1819 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Sławomir [ 29 sie 2019, o 19:39 ] | ||
Tytuł: | Extra 260 - 1600 mm elektryczna | ||
Witam, Wczoraj doszło. Oblot na wiosnę. Napęd elektryk. Z Rozbitego Veloksa zostało całe wyposażenie. Rura fi 16 na bagnet i rękaw zamówiona. Jak tylko dojdą to zrobię rurę. Podobno z rękawa łatwiej. Jak nie wyjdzie, wrócę do sprawdzonej metody: viewtopic.php?f=18&t=801&hilit=rurka Mam plik maski więc wydrukuję ją. Zobaczymy jak wyjdzie, najwyżej zrobię z niej kopyto na formę i laminat. Czas druku ponad 20 godzin. Pozdrawiam Sławomir
|
Autor: | slawekmod [ 31 sie 2019, o 15:06 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 - 1600 mm elektryczna |
Zrobienie kieszeni z rękawa to bajka w porównaniu do kawałka tkaniny. Ciekawy jestem jak wyjdzie Ci model. Dałbyś mi namiar na laser. Z p. Andrzejem kontakt się urwal a Radek z olpenu trochę mnie zwodził i do cięcia nie doszło. Tu opisałem robienie kieszeni: viewtopic.php?f=18&t=801#p15976 |
Autor: | Sławomir [ 1 wrz 2019, o 17:50 ] | ||
Tytuł: | Re: Extra 260 - 1600 mm elektryczna | ||
Witam, Te wycinankę zakupiłem od Jacka na pfmrc (Postanowił zrobić sobie większy). Do tej pory zlecałem cięcie w http://www.peem.pl Właściciel modelarz. Tylko nie wiem czy wysyłają, ja mam piechotką 15minut. Kieszenie dokładnie tak - z rękawa. Czyli wystarczy tylko jedna warstwa z tego co widzę w opisie? Musze sobie znaleźć serwa na lotki. Jakieś propozycje jak siła? Z 7kg to chyba minimum. Mam silnik outrunner Aeolian C4250 KV600 ale widzę ze jest za mały kupie większy. Przyglądam się silnikowi DUALSKY GA2000.4 kv400 2200W Regler mam Turnigy Plush-32 150A Speed Controller w/BEC Wysokość dwa serwa Turnigy MG930 4.5kg/cm (mam) Na kierunek Serwo Turnigy 620DMG+HS High Torque Digital Servo (MG) 10.6kg /0.13sec (mam) Chętnie zakupie jeszcze takie dwa ( na lotki ) ale niema na stanie. Oklejanie identyczne jak mój nieodżałowany Velox Pozdrawiam Sławomir
|
Autor: | Sławomir [ 29 wrz 2019, o 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 - 1600 mm elektryczna |
Witam. Zacząłem od moim zdaniem najtrudniejszego etapu, kopyto maski na formę. Wydrukowane, szpachla zamówiona. Kopyto powiększone na grubość przyszłego laminatu, aby ładnie naszła na kadłub. Spasowane na pierwszą wręge. Załącznik: 2 kopyto maski.jpg [ 89.53 KiB | Przeglądany 25299 razy ] Oraz test wykonania rurki z rękawa według opisu Sławka. Na pierwszy ogień poszła rurka do kadłuba, bo najkrótsza. Zeszła bez problemu, papier do pieczenia odszedł bez problemu. Załącznik: Pozdrawiam Sławomir |
Autor: | Sławomir [ 22 gru 2019, o 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 - 1600 mm elektryczna |
Dotarły serwa na lotki JX PDI-4409MG 9KG zakupiłem je po 44,61zł. Sporo modeli na nich widzę i właściciele byli zadowoleni. Na razie sprawdziłem, centrowanie ok, siła i szybkość bardzo duża. I idealnie pasują pod mocowanie serwa lotki. Załącznik: Na kierunek 20kG ale jeszcze nie dotarło. Boki się kleją. Deska montażowa to płyta meblowa podwójna skręcona i sprawdzona płaskość. Niestety nie mam takiej pięknej deski lipowej. Załącznik: Siedzę sobię i czyszczę krawędzie z lasera. Polecam takie pilniczki jak sobie wydrukowałem do papieru ściernego. Załącznik: Do znalezienia na http://www.thingiverse.com/ sporo tam rożnych patentów. Jak zacząłem wstępnie składać kadłub, zobaczyłem że nie mam płaskowników węglowych! 1x3mm do wzmacniania kadłuba. A sklepy zamknięte, dopiero po nowym roku. Muszę sobię zrobić listę zakupów aby za jednym razem zakupić wszystko. Rura fi 16mm jest, kieszenie z rękawa zrobione. Rurki/pręty węglowe fi 3 są (zakupiłem 10 zawsze to będzie coś w zapasie) Listwy sosnowe 3X6 są Linkę stalową w otulinie 0,5mm na napęd ster kierunku nie ma Zawiasy rozmiar 16 są Dźwignie z laminatu (wyfrezuję sam) laminat jest Snapy z regulacją są Koła wstępnie fi 80 plus osie nie ma Zestaw koła tylnego z ali. nie ma Podwozie wylaminuję. Będę tu dopisywał co jeszcze zakupie. Chętnie widzę propozycje co jeszcze. Zasilanie serw i odbiornika z osobnego pakietu za pomocą regulator napięcia DUALSKY VR Pro albo coś innego jak znajdę. Pozdrawiam Sławomir |
Autor: | Sławomir [ 5 sty 2020, o 12:36 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 - 1600 mm elektryczna |
Witam w nowym roku. Płaskowniki już są i mam zagwozdkę czy je przedłużać na ogonie. Płaskownik ma tylko 100cm brakuje 13,5cm. Jak tak to tylko bez konfliktu od dołu. Górny kolidował by z statecznikiem, potrzeba by była podszlifowania. Załącznik: Oraz gdzie wkleić te wzmocnienia ze sklejki 0.8mm są 3 różne pary (skrzydła? Raczej na pewno tam by mi pasowało). Bo w kadłubie nigdzie nie pasują i nie widać ich na zdjęciach. Oraz numer 4 (4 elementy) wzmocnienie podwozia? Załącznik: Pozdrawiam Sławomir |
Autor: | slawekmod [ 5 sty 2020, o 14:29 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 - 1600 mm elektryczna |
Elementy 1, 2, 3 nakleja się na trzy pierwsze żeberka w skrzydłach. Wzmacniają one żeberka w miejscu przechodzenia rury łącznika przy okazji wiążąc tą rurę z sosnowymi dźwigarami. Nie pamiętam z której strony ale przyklej do żeberek jednego skrzydła i złóż samo skrzydło na sucho, zobaczysz czy masz żeberka prosto czy trzeba przekładać. Elementy 4 służą do oklejenia łoża podwozia zrobionego ze balsosklejki. Służą temu żeby nakrętki kłowe miały od góry oparcie a a od dołu w miejscu mocowania podwozia półka była wzmocniona. Natomiast dwa podłużne elementy ze sklejki z podłużnymi otworami to wzmocnienia kadłuba w miejscu jego łączenia z dwóch połówek, chyba jest to w okolicach 3 wręgi. Pasek pasuje tylko w jedną stronę. Z tego co pamiętam to węgiel na dole ma sie kończyć 3mm przed końcem kadłuba a sztukowanie ma być w przedniej części- ciągłość płaskownika powinna być zachowana w tylnej części kadłuba. Górny płaskownik ma się kończyć tak jak u Ciebie. Obciążenia przejmuje garb i elementy statecznika pionowego Pisz na PW bo na forum już nie zaglądam. |
Autor: | jetfan [ 10 kwie 2020, o 15:33 ] |
Tytuł: | Re: Extra 260 - 1600 mm elektryczna |
Panowie Koledzy, Moja Extra prawie skończona, wyliczyłem położenie SC na około 120mm od krawędzi natarcia, przy kadłubie. Czy to poprawne położenie? Pozdrawiam, Z |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |