W grudniu 2008 roku pierwszy lot wykonała moja 34-ta konstrukcja.
Załącznik:
p1030426c.jpg [ 133.07 KiB | Przeglądany 11058 razy ]
Szybowiec 2 metry rozpiętości, profil płata E193, sterowanie ster kierunku i wysokości. Pierwotnie skrzydła pokryte były coveralem i lakierowane natryskowo na biało. Jednak ciężar takiego pokrycia przy tak małym modelu był dość znaczny. Zapadła decyzja o przejściu na folię.
Załącznik:
p1040444x.jpg [ 127.26 KiB | Przeglądany 11058 razy ]
Widok modelu po którymś z wielu remontów i przeróbek. Zmieniony np. statecznik poziomy, większy i na profilu naca0009. Model w locie.
Załącznik:
p1040008r.jpg [ 22.75 KiB | Przeglądany 11058 razy ]
Załącznik:
p1040009po.jpg [ 39.4 KiB | Przeglądany 11058 razy ]
Szybowiec latał elegancko, ale ograniczał możliwości rozwoju /brak lotek/. Poszedł na półkę. W międzyczasie zbudowałem "38" z zamiarem doskonalenia pilotażu, nauki sterowania w trzech płaszczyznach. Wiedziałem, że nie uniknę motoryzowania moich szybowców, tak jak pokrywania ich folią. Robiąc zakupy w HK dla moich synów - pasjonują się ASG - dorzuciłem do zamówienia silnik elektryczny, lipola, regulator. "34" był właśnie po poważnej kraksie, wbił się w ziemię. Uszkodzone były oba płaty, pęknięte kesony, popękany przód kadłuba. Decyzja jedyna możliwa. Przeróbka na motoszybowiec. Płaty wydłużone 115 cm - nowe końcówki, oczywiście z lotkami. Teraz "34" ma 240 cm rozpiętości, silnik Turnigy 2830 1050 kV, kołpak turbo 40 mm, łopatki 10x6, latam na pakiecie 3s 2,2Ah. Waga do lotu 1300 g.
Załączniki: |

p1050222v.jpg [ 94.9 KiB | Przeglądany 11058 razy ]
|

p1050246l.jpg [ 73.53 KiB | Przeglądany 11058 razy ]
|
|