Forum modelarskie RC , projektowanie CAD

forum.aerodesignworks.eu
Dzisiaj jest 25 maja 2025, o 09:41

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Saito FG 21
Post: 9 maja 2025, o 21:07 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 3019
Lokalizacja: Warszawa
Nieoczekiwanie stałem się posiadaczem takiego silnika.
Małe benzynowe Saito znane są z upierdliwej regulacji. Podobno za taki stan rzeczy odpowiada gaźnik wywodzący się z żarowej wersji FA 125. Wersja w FG 21 niby ma jakąś tam pompę ale z tego co ludzie piszą ten gaźnik to porażka Saito. Gaźniki Walbro są stosowane od FG30 w górę. Ja w tym FG21 zastosuję Walbro od silników RCGF. Przeczytałem na kilku forach że taka przeróbka zdecydowanie poprawia pracę silnika w pełnym zakresie obrotów. Będzie trochę toczenia i frezowania. Przeróbka pewnie trochę potrwa ale nie śpieszy mi się z tym tematem. Na chwilę obecną ustawiłem luzy zaworowe bo praktycznie ich nie było i zakonserwowałem motorek olejem. Taka ciekawostka...


Załączniki:
20250509_204616.jpg
20250509_204616.jpg [ 413.04 KiB | Przeglądany 1394 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Saito FG 21
Post: 12 maja 2025, o 16:23 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2011, o 22:19
Posty: 3019
Lokalizacja: Warszawa
Przyjżałem się oryginalnemu gaźnikowi Saito. To praktycznie ten sam gaźnik co w wersji żarowej z dodaną membranową pompą paliwa. Ponieważ podciśnienie do jej pracy pobrane jest z dolotu pompa ma sprężynkę dociskającą membranę w chwili kiedy zawór ssący jest zamknięty. Z tego co ludzie piszą ten gaźnik w połączeniu ze słabą wydajnością pompy jest tragiczny w regulacji.
Zamówiłem gaźnik do silników RCGF o symbolu WT962. Ten typ jest często wykorzystywany zamiast oryginalnego z powodzeniem.
Gaźnik nie ma sprężyny w pompie bo jest przeznaczony do silników 2T. Ale jak się okazuje wystarczy im pulsowanie ciśnienia w dolocie do prawidłowej pracy. Drugą opcją jest trójnik na odpowietrzeniu skrzyni korbowej i pobranie z niej pulsacji ciśnienia do zasilania pompy membranowej WT962. Wypróbuje obie opcję.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group