Zaprojektowane, zbudowane i wczoraj oblatane.
Kiedyś wspomniałem na ShoutBox'ie, że szykuje się na B i na gwałt potrzebuje nowych skrzydeł i zrobię je na kolanie.
W sumie dużo się nie myliłem. Budowanie skrzydeł z depronu nie jest dla mnie, osobiście uznaję to za największą stratą czasu i siły do budowania czegokolwiek. Z tej perspektywy wolałbym jechać z jednym modelem niż dwoma ale jednym zbudowanym jakkolwiek.
Profil który chciałem uzyskać to SD7037, i słowo chciałem jest słowem klucz. Bo jestem pewny że to nijak jest SD7037.
Żeberka ( depron 6mm ) wycinałem z szablonu SD7037 ( tutaj wszystko jeszcze szło cacy ). Za dźwigar posłużyła jakaś listewka sosnowa ok 5x5mm ( tylko takie miałem ). Problemy zaczęły się w momencie zamykania płata, czyli gięcie depronu, centropłat chciałem pokryć jednym kawałkiem depronu 3mm, w miejscu gięcia chciałem ułatwić sobie robotę i wykonałem coś w rodzaju nacięcia/karbu wzdłuż linii natarcia, i to był błąd, przy naginaniu ( mimo podgrzewania suszarką ) depron zaczął pękać
.
To nie jest koniec problemów, liczyłem że jeżeli z każdej strony nadłożę 3mm poszycia to profil będzie zachowany ( grubszy, ale zachowany ). W życiu się bardziej nie myliłem, depron układał się jak chciał tworząc niemożliwy kąt natarcia... Tutaj był pierwszy wnerw, chwila pomyślenia na spokojnie i doszedłem do wniosku że 3mm materiału można ściągnąć szlifując, papierek w rękę i ogień, natarcie schudło, kąty się trochę unormowały, teraz natarcie jest miękkie i jak wata i podatne na uszkodzenia... Chwila pomyślunku i jest, natarcie się wylaminuje tkaniną 160g ( epidian ).
Lotki wycięte, zostało nadłożyć balsy 1mm i składać, no ale oczywiście wszystko krzywe, a przy próbie szlifowania najpierw szlifuje się oczywiście depron, a soudal już nie bardzo, no i fale Dunaju gotowe
Okazjonalnie powiem, że skrzydła podczas przenoszenia z kąta w kąt się wyszczerbiły, jeden element znalazłem i wkleiłem, drugiego znalazłem i chyba nie mam ochoty go szukać. W tym momencie doszedłem do wniosku że jak spadnie przy oblocie to będzie to najlepszy oblot ever.
Uszy, zostało parę żeberek, z każdego stopniowo ściągałem po ok 1mm, zrobiły się lekko zbieżne. Tutaj już osobno zamykałem dół i górę, poszło znacznie lepiej, ale i tak efekt taki sam jak przy centropłacie czyli kąty wołające o pomstę do nieba. Zeszlifowałem natarcie, spływ i wkleiłem na oko już cały nabuzowany do reszty skrzydła. Wszystkie łączenia i tak zostaną zalaminowane.
Dzień wczorajszy, prognoza wydaje się sprzyjająca, na szybko wrzucone serwa, kabel Y, popychacze i cała reszta badziewia. Laminowanie woła o pomstę do nieba, spierdzieliło się na amen, już nie mam ochoty nawet na to patrzeć, zobaczę czy lata i mam w nosie.
Przykładam do kadłuba, wszystkie gumy strzeliły... to nic, mam jakieś recepturki, przypinam recepturkami a tutaj zonk, geometria w cały świat, trudno, choćbym miał się no, to dzisiaj to oblatam.
Szybka konfiguracja Taranisa, pełny gaz i lot...
Chryste, fruwa, odpycha się, lata trochę szybciej od Pionieera, trochę mniejszą ma zdolność do penetracji terenu ale po wytrymowaniu lata niczego sobie
Kąt na silniku też oczywiście w cały świat, więc model rwie pionowo w góre, ale to mniejsza.
Z każdym wyrzutem geometria modelu się zmienia, więc trzeba go od nowa trymować. Lotki stabilizują trochę leniwie, ale jak sie uprze człowiek to ciasny zakręt zrobi
Generalnie udało się zrobić nawet bezwładny przewrót przez plecy, rozpoczynający się od świecy
No i na razie tyle z moich żali do życia. Pozostaje skonfigurować model pod podstawowy nadajnik 4 kanałowy i rozwiązać problem zmiennej geometrii oraz może wrzucić kołpak z składanymi łopatami
Całą resztę gruzowania i robienia na sztukę może znajdziecie na zdjęciach. W każdym razie, nie bierzcie ze mnie przykładu, mimo że model jako tako lata, to warto było to zrobić lepiej!
Załącznik:
20150828_113047.jpg [ 212.13 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150828_143125.jpg [ 182.01 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150828_151238.jpg [ 232.08 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150828_202134.jpg [ 229.47 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150828_222423.jpg [ 234.56 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150829_141943.jpg [ 199.72 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150829_142010.jpg [ 153.61 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150831_121512.jpg [ 191.14 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150831_131313.jpg [ 246.54 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150901_093156.jpg [ 190.77 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150902_002522.jpg [ 225.51 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150902_085546.jpg [ 208.07 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150903_140759.jpg [ 276.67 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150904_150404.jpg [ 211.7 KiB | Przeglądany 8566 razy ]
Załącznik:
20150904_182841.jpg [ 420.6 KiB | Przeglądany 8566 razy ]