Forum modelarskie RC , projektowanie CAD http://www.forum.aerodesignworks.eu/ |
|
Watomierz modelarski http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=14&t=1836 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | stefol [ 27 wrz 2019, o 07:35 ] |
Tytuł: | Watomierz modelarski |
Posiadam taki watomierz Załącznik: 3c4f22c14a24a3445e4e3da046f4.jpg [ 27.58 KiB | Przeglądany 1787 razy ] Jestem na etapie kompletowania napędu do Muchy, jako że jest to mój pierwszy tak "duży" model mam różne obawy związane z ciągiem a mocą silnika. Zmajstrowałem na szybko "hamownię" i co pokazał mój wattmeter: śmigło 12X6,5 16V 40A 620W ciąg stat 1250g śmigło 10X6 16V 40A 540W ciąg stat 1100g I tu mama pytanie, czy to się zgadza? pytam ponieważ mój znajomy twierdzi że "ten wskazywacz a nie miernik" jest do bani, "jak prąd i napięcie takie same to i waty także"... |
Autor: | utopia [ 27 wrz 2019, o 08:04 ] |
Tytuł: | Re: Watomierz modelarski |
Trochę racji ma. W odniesieniu do napięć /prądów stałych. Jednak nasze silniki są zasilane impulsowo. Pytanie ile pomiarów w ciągu sekundy robi watomierz i czy trafi z pomiarem. Myślę że nie ma co przesadzać - do naszych zastosowań miernik jest wystarczający. |
Autor: | mgr [ 27 wrz 2019, o 11:10 ] |
Tytuł: | Re: Watomierz modelarski |
stefol pisze: Posiadam taki watomierz śmigło 12X6,5 16V 40A 620W ciąg stat 1250g śmigło 10X6 16V 40A 540W ciąg stat 1100g Na wstępie powiem, że mam WattMeter z HK, i nie mam z nim problemu. Wskazuje jak trzeba, przy czym widzimy tu jedynie moc, prąd, napięcie. W danych które podałeś, jest raczej błąd. W drugim przypadku podana moc jest nie zgodna ze wskazaniem napięcia i prądu. (P = U * I) [540 != 16*40 ![]() Taki miernik, może nam powiedzieć, czy nie przekraczamy wartości granicznych dla używanego ESC, czy silnika tylko tyle i aż tyle. Zgodzę się, że silniki sterowane są 'impulsowo' prąd jest przełączany między różne uzwojenia silnika z pewną częstotliwością. Jednak uważam, że jest to na tyle szybkie, by to co widzimy było pewną wartością uśrednioną. Nie dobierał bym komponentów na styk, raczej dał bym zapas 10-15% na ESC i silniku (jeśli zbliżamy się do maksymalnego prądu dla danego silnika, wtedy mniejsze śmigło by ograniczyć pobór.) Uważam, że dla takich zastosowań spokojnie taki 'wskazywacz' wystarczy. Wziął bym jeszcze pod uwagę by:
|
Autor: | stefol [ 27 wrz 2019, o 11:47 ] |
Tytuł: | Re: Watomierz modelarski |
mgr pisze: W danych które podałeś, jest raczej błąd. W drugim przypadku podana moc jest nie zgodna ze wskazaniem napięcia u prądu. (P = U * I) [540 != 16*40 ![]() Czyli nowe okulary albo lekarz (bynajmniej nie od oczu) bo widzę to co chcę widzieć ![]() mgr pisze: Nie dobierał bym komponentów na styk, raczej dał bym zapas 10-15% na ESC i silniku (jeśli zbliżamy się do maksymalnego prądu dla danego silnika, wtedy mniejsze śmigło by ograniczyć pobór.) Tak też podobnie rozumuję, max prąd silnika wynosi 55A ESC 65A, powinno być dobrze. |
Autor: | molej [ 4 paź 2019, o 12:38 ] |
Tytuł: | Re: Watomierz modelarski |
Ja posiadam ten model: Załącznik: hk-010-1.jpg [ 66.05 KiB | Przeglądany 1761 razy ] Przy pomiarach nie zauważyłem problemów... Tak jak było powiedziane, warto zostawić sobie margines bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o temperaturę silnika - na hamowni trudno to ocenić bo można uszkodzić napęd. W modelu, gdy wlot chłodzenia jest na kadłubie blisko osi obrotu śmigła, to "napotkane powietrze" chłodzi głównie silnik a nie strumień zaśmigłowy. Kiedyś w modelu w którym nie miałem problemów z temperaturą silnika, załączyłem napęd na ponad minutę - efektem było przegrzanie uzwojenia ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+2godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |